uwzględnił pozew

Grzegorz Kozieł

Pierwszy w Polsce pozew o smog oddalony. "Uwzględnienie powództwa niedopuszczalną ingerencją we władzę..."

Pierwszy w Polsce pozew o smog oddalony. "Uwzględnienie powództwa niedopuszczalną ingerencją we władzę..."

Państwo polskie nie wypłaci zadośćuczynienia obywatelowi za smog nad miastem, spowodowany tzw. niską emisją. Jeden z mieszkańców Rybnika na Śląsku zaskarżył skarb państwa za naruszenie dóbr osobistych. Dziś sąd okręgowy w Rybniku oddalił pozew Zdzisława Kuczmy.

Kapler wygrał proces z NCS. Muszą mu zwrócić ponad 0,5 mln zł

Narodowe Centrum Sportu ma wypłacić swemu byłemu szefowi Rafałowi Kaplerowi ponad pół miliona zł wraz z odsetkami tytułem wynagrodzenia dodatkowego za sprawowanie funkcji. W środę warszawski sąd uwzględnił pozew Kaplera w tej sprawie. Wyrok jest nieprawomocny.

Odrzucenie pozwu zbiorowego ws. katastrofy hali MTK - prawomocne

Odrzucenie pozwu zbiorowego niektórych poszkodowanych w katastrofie hali MTK w Katowicach w 2006 r. jest już prawomocne. W piątek sąd apelacyjny nie uwzględnił zażalenia pełnomocnika poszkodowanych na decyzję warszawskiego sądu okręgowego w tej sprawie.

Zelmer będzie rozdawał akcje pracownikom

Pracownicy rzeszowskiego Zelmeru dostaną darmowe akcje spółki. Sąd Gospodarczy w Rzeszowie oddalił pozew jednego z byłych pracowników firmy, który domagał się uwzględnienia go na liście uprawnionych do nabycia akcji - Akcje będą rozdawane w przyszłym tygodniu, najpóźniej od 7 listopada. Z

Pozwy zbiorowe w liczbach

klientów odszkodowanie za zawyżone oprocentowanie rat kredytu hipotecznego. W lipcu ub.r. zapadł również inny wyrok z pozwu grupowego przeciwko firmie turystycznej Nowa Itaka. Sąd Okręgowy w Opolu uwzględnił pozew 14 turystów, którzy domagali się zwrotu kosztów wycieczki do Kenii. Miesiąc wcześniej ten

Sikorski nie musi przepraszać za "antysemitę i typa spod ciemnej gwiazdy"

Sikorski nie musi przepraszać za "antysemitę i typa spod ciemnej gwiazdy"

SA oddalił apelację adwokata 89-letniego Kobylańskiego od wyroku sądu I instancji, który nie uwzględnił jego pozwu wobec szefa MSZ. Adwokat zapowiada kasację do Sądu Najwyższego (musiałby wykazać w niej, że oba sądy rażąco naruszyły prawo).Minister Sikorski wyrokiem chwali się na Twitterze.

Sąd: Kutz ma przeprosić Kaczyńskiego za słowa o "zamordowaniu Blidy"

Sąd: Kutz ma przeprosić Kaczyńskiego za słowa o "zamordowaniu Blidy"

Sąd nieprawomocnie uwzględnił pozew b. premiera wobec Kutza. Mocą wyroku ma on przeprosić prezesa PiS na dwóch portalach za naruszenie jego dóbr osobistych i wpłacić 10 tys. zł na rzecz stowarzyszenia Katon. "Oni zamordowali niewinną kobietę" W 2011 r. Kutz pytany był przez dziennikarza

Sąd: Producent Kreta ma zapłacić 100 tys. zł za poparzenia u dziecka

Sąd: Producent Kreta ma zapłacić 100 tys. zł za poparzenia u dziecka

za to, że opakowanie produktu było bez należytego zabezpieczenia. Wprawdzie butelka miała tzw. bezpieczną nakrętkę, jednak w tym konkretnym przypadku możliwe było jej szybkie otwarcie nawet przez bardzo małe dziecko - podkreślił sąd. Sąd uwzględnił zażalenie powoda i zmienił wyrok co do terminu

Szef CBA prawomocnie wygrał proces z Markiem P.

Szef CBA prawomocnie wygrał proces z Markiem P.

SA uwzględnił apelację Wojtunika i zmienił wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie. W 2012 r. SO w zasadniczej części uznał pozew P. (b. oficera służb specjalnych PRL) wobec szefa CBA, któremu nakazał przeprosić powoda. Wojtunik powiedział dziennikarzom w SA, że jest usatysfakcjonowany, bo od początku

Samorządowcy pozwą rząd. Za straty w wysokości 8 mld zł

Samorządowcy pozwą rząd. Za straty w wysokości 8 mld zł

Premier obiecuje samorządom poluzowanie dyscypliny finansowej w przyszłym roku. Będą mogły korzystniej dla siebie obliczać wskaźnik długu. Nie uwzględnią w nim kredytów na projekty unijne, a w efekcie będą mieć więcej pieniędzy na inwestycje. Samorządowcy twierdzą jednak, że to nie poprawi sytuacji

"Newsweek" przegrał spór sądowy z Opus Dei. "Doszło do zagrożenia czci powoda"

"Newsweek" przegrał spór sądowy z Opus Dei. "Doszło do zagrożenia czci powoda"

SA uwzględnił pozew Opus Dei o nakazanie redaktorowi naczelnemu Tomaszowi Lisowi publikacji sprostowania i odpowiedzi. Adwokat pozwanego może jeszcze złożyć kasację do Sądu Najwyższego."Kim są i jakie mają wpływy w Polsce"W listopadzie 2011 r. "Newsweek" opublikował kilka

Żakowski wygrał z Frondą. "Resortowe dzieci" z jego wizerunkiem wycofane z księgarń

Żakowski wygrał z Frondą. "Resortowe dzieci" z jego wizerunkiem wycofane z księgarń

Sąd uwzględnił żądanie Jacka Żakowskiego, by nie rozpowszechniać "Resortowych dzieci" z jego wizerunkiem na okładce. W innych częściach sąd odrzucił pozew Żakowskiego - podają Wirtualnemedia.pl. Przypomnijmy, że Żakowski domagał się też od Frondy, która wydała książkę, zadośćuczynienia w

Weronika Rosati wygrała proces wytoczony za książkę A. Żuławskiego

Weronika Rosati wygrała proces wytoczony za książkę A. Żuławskiego

Sąd Okręgowy w Warszawie uwzględnił w zasadniczej części pozew Rosati o ochronę dóbr osobistych wobec Żuławskiego i wydawcy jego książki. Sędzia Małgorzata Sławińska utajniła uzasadnienie wyroku ze względu na tło sprawy. Jest on nieprawomocny. Rosati żądała 200 tys. zł W procesie - który toczył się

Wrocław. Sąd umorzył proces ws. terapii chorej na SM lekiem Gilenya

Pozew przeciwko 4. Wojskowemu Szpitalowi Klinicznemu we Wrocławiu wpłynął do sądu w kwietniu 2012 r., gdy lek Gilenya był w Polsce zarejestrowany, ale nie był refundowany. Chora na SM Dorota Zielińska była wówczas pacjentką tej placówki i domagała się zastosowania tego preparatu. Jak powiedział

Giertych kontra Fakt.pl i komentarze hejterów. Sprawa wraca do sądu

Giertych kontra Fakt.pl i komentarze hejterów. Sprawa wraca do sądu

Roman Giertych w kwietniu 2011 r. złożył pozew przeciwko Ringer Axel Springer, wydawcy strony internetowej Fakt.pl. W pozwie domagał się usunięcia obraźliwych komentarzy zamieszczonych pod artykułem pt. "Giertych chce odebrania immunitetu Kaczyńskiemu". Chciał też, żeby wydawca

"Newsweek" przegrał spór sądowy z Opus Dei

"Newsweek" przegrał spór sądowy z Opus Dei

Sąd uwzględnił pozew Opus Dei o nakazanie redaktorowi naczelnemu Tomaszowi Lisowi publikacji sprostowania i odpowiedzi. Adwokat pozwanego zapowiada apelację.W listopadzie 2011 r. "Newsweek" opublikował kilka materiałów o Opus Dei. Zapowiadała je okładka z zakapturzoną postacią w cieniu i

CBA przeprasza dziennikarza "Gazety Wyborczej". Za sprawdzanie bilingów

CBA przeprasza dziennikarza "Gazety Wyborczej". Za sprawdzanie bilingów

osobistych. W pozwie wskazał, że CBA złamało gwarancje tajemnicy dziennikarskiej i wolności mediów, bezprawnie ingerując w tajemnicę komunikacji. Wróblewski zeznał, że CBA chciało bezprawnie ustalać dane jego informatorów, które chroni prawo.W kwietniu 2012 r. Sąd Okręgowy w Warszawie uwzględnił pozew niemal

Sąd, odmawiając odszkodowania za błąd lekarzy: Trzeba się liczyć z ryzykiem

Sąd, odmawiając odszkodowania za błąd lekarzy: Trzeba się liczyć z ryzykiem

zakażona gronkowcem. Musiała spędzić w szpitalu 19 dni, a potem jeszcze długo się leczyć. Do dziś cierpi na przewlekłe zapalenie jelita grubego.Pozwała więc szpital o odszkodowanie i zadośćuczynienie za doznane krzywdy. Wyliczyła swoje straty na niemal 65 tys. zł. Jej pełnomocnik w pozwie zauważył, że

Kuryłowicz walczy o ciszę: Nie jestem zmęczoną burżujką. To kwestia kultury

Kuryłowicz walczy o ciszę: Nie jestem zmęczoną burżujką. To kwestia kultury

" i ekskluzywnych apartamentowców. W jednym z nich mieszka Kuryłowicz. Za głośno. Akustyk zmierzył Biegły akustyk orzekł, że natężenie hałasu znacznie przekraczało dopuszczalne normy. - Pozew to krzyk rozpaczy - przyznała Kuryłowicz w audycji Jakuba Janiszewskiego w TOK FM. Pod koniec ubiegłego

SN: zakaz konkurencji może obowiązywać także na rynku regulowanym

, która wcześniej zatrudniała go na stanowisku prezesa, uznała, że podjął on w istocie działalność konkurencyjną i z tego powodu odmówiła mu wypłaty odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji po ustaniu zatrudnienia. Mężczyzna skierował wówczas pozew przeciwko podlaskiej spółce. W I instancji sprawę

17 kwietnia wyrok z pozwu szefa MSZ ws. antysemickich wpisów

Sikorski chce, by Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał spółce Axel Springer Polska przeprosiny i wpłatę 20 tys. zł zadośćuczynienia. Strona pozwana wnosi o oddalenie pozwu, m.in. dlatego, że już raz wyraziła ubolewanie za te wpisy. Śledztwo w ich sprawie prowadzi warszawska prokuratura, która

Sąd: "Nasz Dziennik" ma przeprosić TVN i wpłacić 40 tys. zł

Sąd: "Nasz Dziennik" ma przeprosić TVN i wpłacić 40 tys. zł

Dziś sąd uwzględnił zasadniczą część pozwu TVN wobec gazety związanej z koncernem medialnym o. Tadeusza Rydzyka (pozew żądał wpłaty 200 tys. zł na rzecz Fundacji Opatrzności Bożej; sąd uznał, że adekwatne będzie 40 tys.). Sąd uznał, że "NDz" naruszył dobra osobiste TVN oraz zasady

Trybunał w Strasburgu: Prawo do związków cywilnych powinno być także dla gejów

Trybunał w Strasburgu: Prawo do związków cywilnych powinno być także dla gejów

Trybunał odrzucił argument Grecji, że regulacja prawna w sprawie związku cywilnego, która weszła w życie w listopadzie 2008 roku, została wprowadzona w tym kraju w celu zapewnienia pewnych konkretnych uprawnień dzieciom poczętym poza małżeństwem i dlatego nie uwzględniła związków partnerów jednej

Bez odszkodowania dla spadkobiercy Branickiego za utracone rękopisy

W środę SA uchylił wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie, który w 2013 r. przyznał ponad 83 tys. zł odszkodowania od Muzeum Narodowego Adamowi Rybińskiemu, jednemu z dziewięciorga spadkobierców ostatniego właściciela pałacu. SA uwzględnił apelację muzeum i całkowicie oddalił pozew Rybińskiego, uznając

"Obudź się, Polsko!" jak hitlerowskie "Deutschland, erwache!". Niesiołowski nie musi przepraszać PiS

Tym samym sąd oddalił pozew PiS o ochronę dóbr osobistych w zakresie dobrego imienia partii. PiS chciało od posła PO przeprosin w kilku mediach.W uzasadnieniu wyroku sąd podkreślił, że istniały dostateczne okoliczności faktyczne uzasadniające wypowiedź pozwanego, a gwarancją demokracji jest swoboda

Minister środowiska zaskarżył wyrok ws. odszkodowań za szkody łosi

Apelacja wpłynęła do Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy. W październiku ten sąd uwzględnił powództwa osiemnastu właścicieli lasów, którzy domagali się od 3 tys. zł nawet do 54 tys. zł odszkodowań za szkody wyrządzone w ich lasach przez łosie. Jak wynika z przekazanych PAP informacji

TVP ma przeprosić Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa za program ws. gwałtu

Sąd Apelacyjny oddalił apelację TVP od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który uwzględnił pozew stowarzyszenia Bardziej Kochani. TVP ma przeprosić i za bezpodstawne przesądzenie winy dwóch wolontariuszy, i za niesłuszne przypisanie stowarzyszeniu bezczynności w całej sprawie.W 2010 r. w TVP

Macierewicz musi przeprosić b. szefa WSI. SN nie przyjął jego kasacji

przeszkolił Dukaczewskiego.Dukaczewski jeszcze w 2006 r. pozwał za to Macierewicza, wytoczył mu też proces karny o zniesławienie."Przeprosiny, wpłata 2 tys. zł oraz zaprzestanie naruszania dóbr osobistych powoda"W lipcu 2011 r. sąd pierwszej instancji uwzględnił częściowo pozew b. szefa WSI. Oprócz

Dziennikarz "GW" wygrał z CBA proces o billingi. Biuro nie działało w interesie publicznym

To prawomocny już wyrok w precedensowym procesie cywilnym, wytoczonym służbie specjalnej przez dziennikarza za sprawdzanie jego billingów. Dzisiaj SA oddalił apelację pozwanych od ubiegłorocznego wyroku I instancji, który uwzględnił wtedy pozew Wróblewskiego wobec CBA.SA wskazał w uzasadnieniu

Sąd: Wojtunik ma przeprosić Marka P., byłego pełnomocnika Kościoła w Komisji Majątkowej

Sąd częściowo uwzględnił pozew P. (b. oficera służb specjalnych PRL) wobec szefa CBA. Wyrok jest nieprawomocny; można się od niego odwołać do Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Nikt ze stron procesu nie stawił się na ogłoszeniu wyroku (Wojtunik jest na dłuższym zwolnieniu lekarskim).Proces po

Dekret Bieruta kontra ukaz carski. Zakon chce od państwa 234 mln za tereny UW i Min. Finansów

skarbu państwa. Strona kościelna wyceniła wartość gruntów na 234 mln zł.Państwo powołało się na... ukaz carskiW imieniu państwa występuje Prokuratoria Generalna, która jest przeciwna uwzględnieniu pozwu. Reprezentanci państwa wskazują, że grunt zmienił właściciela wcześniej, a nie w 1945 r. Po powstaniu

Gdy diabeł tkwi w szczegółach, a ludziom zabraknie wyobraźni

, została przeniesiona na oddział ratunkowy. Tego domaga się rodzina Hedlund Gdyby gdański sąd w całości uwzględnił roszczenie prawników rodziny Hedlund, to padłby polski rekord pod względem zasądzonej kwoty w procesie pacjenta ze szpitalem. Szczegóły pozwu: - 1,928 mln SEK to odszkodowanie, które

"Fakt" ma przeprosić TVP i wpłacić 30 tys. zł. Za słowa, że "studio to bubel"

W piątek SA oddalił apelację pozwanych od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który w 2011 r. uwzględnił zasadniczą część pozwu TVP wobec wydawcy oraz redaktora naczelnego tabloidu (TVP żądała od nich 100 tys. zł zadośćuczynienia na cel społeczny). Wyrok jest już do wykonania, choć pozwani mogą

Pełnomocnik poszkodowanych ws. MTK zarzuca bezczynność sądowi

najmniej od 1,5 miesiąca powinny być w sądzie apelacyjnym. Przekonuje, że o losy sprawy dopytują go osoby, które podpisały się pod pozwem i inni poszkodowani, którzy chcieliby dołączyć do pozwu w przypadku uwzględnienia zażalenia przez sąd apelacyjny. Jak ustaliła PAP w Sądzie Okręgowym w Warszawie, pod

Sąd: "Super Express" ma przeprosić Kaczyńskiego

Sąd Okręgowy uwzględnił pozew o ochronę dóbr osobistych prezesa PiS wobec wydawcy tabloidu. Kaczyński żądał przeprosin "SE" za naruszenie m.in. prawa do prywatności w trzech artykułach z czerwca br. W mediach głośno było wtedy o decyzji stołecznego sądu o wysłaniu lidera PiS na badania

Marek P. od Komisji Majątkowej pozwał dziennikarza, który opisał jego działalność w "Polityce"

właścicielem została firma z Cypru. "U pewnych ludzi zostawił paczki z pieniędzmi (na wypadek, gdyby zablokowano mu konta)" - dodała "Polityka".W zeszłym tygodniu sąd nakazał szefowi CBA Pawłowi Wojtunikowi przeprosić Marka P. Sąd częściowo uwzględnił pozew P. wobec szefa CBA za słowa z

Prezydent Olsztyna przedstawił projekt budżetu na 2014 rok

m.in. urząd stanu cywilnego czy wydział zarządzania kryzysowego, samorząd Olsztyna dostaje 50 proc. faktycznie ponoszonych kosztów. "Zastanawiamy się nad złożeniem pozwu przeciw Skarbowi Państwa wraz ze Związkiem Gmin Warmińsko-Mazurskich, bo zadań zlecanych przez rząd przybywa, natomiast nie w

Sąd: J.M. Rymkiewicz ma przeprosić wydawcę "GW"

W czwartek sąd uwzględnił pozew spółki Agora SA o ochronę dóbr osobistych i nakazał pozwanemu przeprosiny w "Gazecie Polskiej" oraz wpłatę 5 tys. zł zadośćuczynienia na cel społeczny. Wyrok jest nieprawomocny i przysługuje od niego apelacja. Przyczyną procesu była wypowiedź Rymkiewicza

Kaczyński musi przeprosić Kaczmarka za "agenta śpiocha układu"

Kaczmarek: Kaczyński mówił, że przeze mnie przegrał wybory | wideo Wyrok został wydany zaocznie, ponieważ pozwany prezes PiS nie stawił się mimo zawiadomienia, nie zajął też w sprawie stanowiska. Sąd przyjął za prawdziwe twierdzenia pozwu i w całości uwzględnił powództwo.Jarosław Kaczyński ma też

Sąd: Kurski ma przeprosić za "aferę billboardową" na billboardach

Sąd dziś nieprawomocnie uwzględnił główną część pozwu Stypułkowskiego wobec europosła. Zgodnie z wyrokiem ma on na miesiąc wynająć pięć bilbordów (po dwa w Gdańsku i w Warszawie oraz jeden w Olsztynie), na których odpowiednio dużymi literami przeprosi powoda.- To precedensowe rozstrzygnięcie ma na

Macierewicz znów przegrywa z ITI. Sąd: 10 tys. zł grzywny

Wyrok wydał wczoraj Sąd Rejonowy dla Warszawy - Woli, który uwzględnił prywatny akt oskarżenia złożony przez ITI - o czym informuje ITI. Wyrok jest nieprawomocny.Macierewicz powiedział, że "oczywiście" złoży apelację. Jak twierdzi, w toku tego procesu "w pełni potwierdzona i

"Fakt" musi przeprosić syna Donalda Tuska. Giertych: Tabloidy nie są bezkarne

Sąd zasadniczo uwzględnił pozew syna premiera o ochronę dóbr osobistych wobec spółki Ringier Axel Springer Polska. Wyrok jest nieprawomocny - adwokaci pozwanego zapowiadają apelację. Adwokat Tuska jest zadowolony.Co powiedział Marcin P.?Gdy latem 2012 r. wybuchła afera Amber Gold - głównego

Sąd: "Gazeta Polska" ma zamieścić sprostowanie Adama Michnika ws. Rymkiewicza

Sąd oddalił apelację "Gazety Polskiej", w której domagano się uchylenia lub zmiany rozstrzygnięcia sądu I instancji. W kwietniu tego roku warszawski sąd okręgowy uwzględnił pozew Michnika i nakazał "GP" publikację sprostowania i odpowiedzi prasowej do opublikowanego w zeszłym

Sąd 21 października rozstrzygnie, czy odrzucić pozew wobec Kaczyńskiego

W piątek Sąd Apelacyjny w Warszawie odroczył rozstrzygnięcie sprawy, nie uzasadniając powodów tej decyzji. W grudniu 2010 r. Sąd Okręgowy w Warszawie uwzględnił główną część pozwu ITI o ochronę dóbr osobistych wobec Kaczyńskiego i nakazał mu przeprosić w mediach ten koncern za podanie nieprawdy o

"Pazura wzięła 100 tys. łapówki". Za te słowa "Super Express" musi przeprosić

Sąd oddalił apelację wydawcy "SE" od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie z 2011 r. SO uwzględnił wtedy pozew Marczuk i nakazał opublikowanie na pierwszej stronie "SE" przeprosin oraz wpłatę żądanego zadośćuczynienia. SA dokonał tylko drobnej korekty treści przeprosin. Gazeta może

Kaczyński ma przeprosić ITI i zapłacić 10 tysięcy na cele charytatywne

Sąd nieprawomocnie uwzględnił pozew o ochronę dóbr osobistych, w którym grupa ITI żądała od Kaczyńskiego przeprosin w głównych gazetach. ITI chciało też wpłaty 100 tys. zł na cel charytatywny; sąd obniżył tę kwotę. Według ITI podał on nieprawdę naruszającą reputację ITI, a nie może zasłaniać się

Sąd: Macierewicz ma przeprosić ITI

To pierwszy taki prawomocny wyrok wobec b. szefa komisji weryfikacyjnej WSI, dziś posła PiS. W piątek SA uwzględnił apelację ITI od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który w 2010 r. oddalił pozew ITI wobec Macierewicza. Teraz, mocą wyroku SA, pozwany ma 14 dni, by wykupić przeprosiny na łamach

Spór o szabat w Izraelu. Jedna piąta obywateli pracuje, 2 miliony robią zakupy

pracy w sobotę. Pozew okazał się skuteczny - wydany we wtorek wyrok żąda od władz Tel Awiwu albo dokonania całkowitej zmiany przepisów i zezwolenia na sobotni handel, albo też zagwarantowania, by obowiązujący zakaz był przestrzegany przez wszystkich.- Prawdziwy problem polegał na tym, że miasto brało

"Nasz Dziennik" ma przeprosić Solorza za podanie, że "chętnie współpracował"

Sąd uwzględnił pozew właściciela Polsatu, nakazując gazecie związanej z o. Tadeuszem Rydzykiem przeprosiny Solorza na jej pierwsze stronie oraz wpłatę 50 tys. zł na cel społeczny (w pozwie żądano 100 tys.). Adwokat pozwanych zapowiada apelację.W ustnym uzasadnieniu wyroku sędzia Justyna Pyźlak

Wydawca: Biografia Kapuścińskiego trafi do księgarń, mimo protestów wdowy

- Świat Książki. Żaden z nich nie otrzymał jeszcze formalnego pisma z sądu. Alicja Kapuścińska odmówiła komentarza, uzasadniając to swą umową z prawnikami.W Sądzie Okręgowym w Warszawie - gdzie złożono pozew przeciw Domosławskiemu i wydawnictwu - PAP ustaliła, że 22 stycznia sąd ten nie uwzględnił wniosku

Jarosław Kaczyński ma przeprosić Dorna za alimenty

Sąd Apelacyjny oddalił apelację prezesa PiS, utrzymując tym samym wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie, który w kwietniu uwzględnił główną część pozwu Dorna wobec Jarosława Kaczyńskiego. Adwokat byłego premiera powiedział, że rozważy kasację do Sądu Najwyższego (nie wstrzymuje to jednak wykonania

Płyną pozwy o obligacje przedwojenne

Do warszawskiego sądu trafiło już prawie 160 pozwów od osób, które chcą odzyskać od państwa pożyczone mu kiedyś pieniądze. Dokładnie przed tygodniem przestał obowiązywać przepis kodeksu cywilnego blokujący rewaloryzację, czyli określenie wartości obligacji skarbowych wypuszczonych przez polski

Sąd: Kaczyński i Ziobro mogą pozwać Kutza. W tej sprawie nie chroni go immunitet

Sąd nie uwzględnił wniosku pełnomocnika Kutza (b. posła, dziś niezrzeszonego senatora), który chciał odrzucenia pozwu Ziobry. Powoływał się na to, że Kutz, mówiąc inkryminowane słowa, działał w ramach swego mandatu parlamentarnego.- Działania pozwanego nie mieszczą się w zakresie immunitetu

Właściciel stracił zamek. Pierwsza taka decyzja w Polsce

radnymi Robert M. w kancelarii notarialnej sporządził akt darowizny, w którym podarował zamek swojemu ojcu. Głogówek uznał, że jest to próba odejścia od umowy, i oddał sprawę do sądu, który uznał akt darowizny za nieważny. Mając tę decyzję sądu w garści, gmina pod koniec sierpnia 2010 roku złożyła pozew

Sąd apelacyjny: "Polityka" ma przeprosić Ziobrę

Ziobro, były minister sprawiedliwości, poczuł się dotknięty zdaniem z tekstu Joanny Solskiej ze stycznia 2008 r. Napisała ona m.in., że po tym, jak Ziobro wpisał się na listę adwokatów, PiS zarzuciło swój "sztandarowy pomysł" otwarcia zawodów prawniczych.W pozwie z kwietnia 2011 r. Ziobro

Sąd zmienił wyrok: "Rzeczpospolita" ma przeprosić szefa ABW

Sąd Apelacyjny uwzględnił apelację Bondaryka od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który w 2010 r. oddalił jego pozew o ochronę dóbr osobistych wobec wydawcy "Rz", jej redaktora naczelnego i autora tekstu Cezarego Gmyza.SA niemal całkowicie zmienił ten wyrok. Teraz, mocą orzeczenia SA

"Paszkwilancka" stacja. Sąd: "Nasz Dziennik" ma przeprosić TVN

Dziś SA oddalił generalnie apelację gazety związanej z koncernem medialnym o. Tadeusza Rydzyka od wyroku Sądu Okręgowego Warszawa-Praga z 2010 r., który uwzględnił pozew TVN wobec "NDz". SA nieznacznie zmienił treść przeprosin. Adwokat pozwanych widzi potrzebę kasacji do Sądu

SN rozpatrzył kasację w procesie M. Kamiński kontra J. Pitera

niezgodnie z prawem. Pitera wnosiła o oddalenie pozwu, powołując się m.in. na prawo do krytyki oraz immunitet poselski. W 2009 r. Sąd Okręgowy w Warszawie częściowo uwzględnił pozew. Nakazał Piterze przeprosić powoda kilku gazetach i w TVN24 za nieprawdziwą informację, by CBA przed wyborami w 2007 r. miało

Spór sądowy o biografię Ryszarda Kapuścińskiego

Trybunału Konstytucyjnego, ale do tej pory Trybunał nie wydał wyroku.Sądy mogą odmówić uwzględnienia wniosku - tak było np. w sprawie SKOK-ów przeciwko "Gazecie" i "Polityce". Decyzja sądu dotycząca pozwu Kapuścińskiej jest spodziewana w najbliższych dniach.Gazeta Wyborcza

Sąd: "Fakt" ma przeprosić Kolonkę za "łajdaka"

Sąd nieprawomocnie uwzględnił zasadniczą część pozwu Kolonki wobec wydawcy tabloidu, od którego żądał on przeprosin i 100 tys. zł za naruszenie swych dóbr osobistych. Adwokat pozwanego zapowiada apelację od tego wyroku.Powodem procesu był cykl artykułów "Faktu" z 2006 r., w których

Sejm nie musi przepraszać b. prezesa TVP za "raport Ziobry"

W czwartek Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił apelację Kwiatkowskiego od wyroku sądu I instancji, który nie uwzględnił jego precedensowego pozwu o ochronę dóbr osobistych wobec Skarbu Państwa reprezentowanego przez Sejm - dowiedział się PAP. Wyrok SA jest prawomocny, ale Kwiatkowski może jeszcze

Sąd: Antoni Macierewicz ma przeprosić ITI

To pierwszy taki prawomocny wyrok wobec b. szefa komisji weryfikacyjnej WSI, dziś posła PiS.Sąd uwzględnił apelację ITI od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który w 2010 r. oddalił pozew ITI wobec Macierewicza. Teraz, mocą wyroku SA, pozwany ma 14 dni, by wykupić przeprosiny na łamach "

Sąd: b. prezes TK ma przeprosić posła Mularczyka

Sąd uwzględnił główną część pozwu posła, w którym żądał on od Stępnia przeprosin w kilku mediach oraz wpłaty 10 tys. zł na cel społeczny. Sąd uznał zarzuty Stępnia wobec posła za "nieuzasadnione i nietrafne". Według sądu, adekwatne do naruszenia dóbr osobistych posła będą przeprosiny

Sąd: prof. Środa ma przeprosić TVP za "ubecki program"

zdaniem kontekst wypowiedzi nie był obraźliwy - dodał.W listopadzie 2009 r. - wobec nieobecności Środy - sąd bez badania sprawy wydał wyrok zaoczny, w którym uwzględnił żądania pozwu. Wobec sprzeciwu pozwanej, która twierdziła, że nie wiedziała o tej rozprawie, wyrok uchylono, a sprawa zaczęła się

Spory wokół sięgania po billingi przez tajne służby

służbie precedensowy proces cywilny. W 2012 r. warszawski sąd uwzględnił jego pozew. "Naruszono prawo do prywatności i tajemnicę komunikowania się. Ochrona tajemnicy dziennikarskiej to fundament wolności słowa i demokratycznego państwa prawa" - uznał sąd. Według niego sprawa to "przykład

"Fakt" ma przeprosić matkę Giertycha. "Bo to była nieprawda"

Sąd nieprawomocnie uwzględnił w głównej części pozew Antoniny Giertych wobec wydawcy tabloidu. Ma on ją teraz przeprosić na pierwszej stronie "Faktu" i na jego stronach internetowych za naruszenie jej dóbr osobistych. Z powodu przedawnienia sąd oddalił zaś roszczenie powódki o 20 tys. zł

Sąd: Macierewicz ma przeprosić gen. Dukaczewskiego

Sąd uwzględnił główną część pozwu Dukaczewskiego wobec posła PiS. Ma on przeprosić b. szefa WSI na pierwszych stronach "Rzeczpospolitej" i Gazety Wyborczej" i wpłacić 2 tys. zł na cel społeczny. Ma także "zaprzestać dalszego naruszania dóbr osobistych powoda" przypisywaniem

Rokita w sądzie: Kornatowski tuszował sprawę zabójstwa

W poniedziałek Sąd Okręgowy w Warszawie przesłuchał strony procesu - powoda i pozwanego. Oddalił ich wnioski dowodowe i poinformował, że ogłosi wyrok 10 grudnia. Adwokat Kornatowskiego wnosił o uwzględnienie pozwu, w którym domaga się od b. posła PO przeprosin; pełnomocnik Rokity wniósł o oddalenie

Mieszka obok lotniska. Nie dostanie odszkodowania za spadek wartości domu

Sąd nieprawomocnie oddalił pozew Barbary Szulc i jej męża. Mocą wyroku małżeństwo ma też zwrócić PPL 7,2 tys. zł kosztów oraz wpłacić do kasy sądu kolejne 5 tys. zł kosztów.Pozew złożono wkrótce po tym, jak w 2007 r. ówczesny wojewoda mazowiecki Jacek Sasin ustanowił tzw. obszar ograniczonego

Bezdomni piszą list otwarty do posła Mularczyka: Jak pan tak będzie kontrolować, to wszyscy wylądują na ulicy

wykluczonych mieszkaniowo. (...) Proponujemy wysłać pisma z prośbą o kontrole wszystkich mieszkań w Polsce. Ze szczególnym uwzględnieniem tych oferowanych przez wydziały lokalowe (socjalnych i komunalnych), schronisk i noclegowni gwarantujemy, że po nich wszyscy zamieszkujący tam ludzie wylądują na ulicy

Proces Agora kontra Jarosław Kaczyński wraca do II instancji

W piątek trzyosobowy skład Sądu Najwyższego uwzględnił kasację Agory w procesie wytoczonym przez nią prezesowi PiS. Sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego w Warszawie.We wrześniu 2007 r. Jarosław Kaczyński - wówczas premier - powiedział "Rzeczpospolitej": - Państwo chyba nie czytają "

"Super Express" przeprasza Lisów, ale zarzuca im kłamstwo

prywatnego (...) - czytamy m.in. w przeprosinach. Zajmują one pół pierwszej strony dzisiejszego wydania "Super Expressu".Jednak zaraz nad przeprosinami przeczytać można duży czerwony tytuł "Kłamstwo w pozwie Lisów. Sąd nie dał się nabrać". Odsyła on do komentarza redaktora naczelnego

"Wprost" i Dorota Kania mają przeprosić za teksty o byłym rektorze UG

Czwartkowy wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie uwzględnił niemal całość pozwu prof. Ceynowy. - Żądaliśmy pół miliona złotych, bo to, co zrobiono mojemu klientowi, jest absolutnie niedopuszczalne i krzywdzące na lata, ale sąd uznał, że skoro Dorota Kania i były naczelny tygodnika zostali już skazani w

Rozprawa o najwyższe odszkodowanie za błędy medyczne ponownie odroczona. "Nie dali mi dojść do głosu" [116 DNI NA BANACHA]

z czymś takim nie spotkałam" - Nigdy nie spotkałam się z tym, że sąd w referacie pomija tyle istotnych szczegółów - powiedziała Grażyna Garboś-Jędral. Miała na myśli następujące na początku rozprawy sprawozdanie sądu z dotychczasowego przebiegu sprawy. Jej zdaniem sędzia nie uwzględniła w nim

Sąd: Macierewicz ma przeprosić ITI

Wejcherta, zwrócił się do niego. Zapytał centralę, czy Wejchert może być. Powiedziano mu, że już z nimi współpracuje i jest dobry. Zaczęli tworzyć koncern medialny. To jest nieinteresujące?". Spowodowało to pozwy ITI i założycieli polskiej filii tego koncernu - Wejcherta i Waltera. Były w nich żądania

Były esbek oskarżony o korupcję wygrał proces z dziennikarzem "Polityki"

W środę sąd częściowo uwzględnił pozew Marka P. - b. oficera służb specjalnych PRL, dziś oskarżonego w procesie o korupcję b. pełnomocnika instytucji kościelnych w Komisji Majątkowej - wobec Łazarewicza za jego teksty w "Polityce" z 2010 r. Podstawą wyroku było uznanie przez sąd, że

Sąd: "Fakt" ma przeprosić TVP za "zwykłego bubla"

Dziś sąd uwzględnił zasadniczą część pozwu TVP wobec wydawcy oraz redaktora naczelnego tabloidu (TVP żądała od nich 100 tys. zł zadośćuczynienia na cel społeczny). Wyrok jest nieprawomocny; można się od niego odwołać do Sądu Apelacyjnego w Warszawie.Fakt: "Nowe studio TVP to bubel"W maju

Sąd wstrzymał deportację 10-miesięcznego Jasia

O wstrzymanie deportacji wnioskowała lubelska prokuratura. Chłopiec przebywa obecnie w szpitalu w Gdańsku. Na posiedzeniu niejawnym sąd uwzględnił wniosek prokuratury. Wziął pod uwagę stan zdrowia dziecka oraz to, że została złożona przez prokuraturę apelacja od orzeczenia o deportacji.Śledczy już

Pitera musi przeprosić b. szefa CBA. Sąd poszerzył zakres orzeczenia

dopisała puentę do moich słów" - mówiła w SO, nawiązując do zarzutów rzeszowskiej prokuratury z października 2009 r. dla Kamińskiego ws. domniemanego przekroczenia uprawnień przez CBA w "aferze gruntowej".W listopadzie 2009 r. Sąd Okręgowy w Warszawie częściowo uwzględnił pozew. Nakazał

Robert Kwiatkowski pozwał Sejm do sądu

śledczych" - powiedziała dziennikarzom.Sąd nie uwzględnił wniosku o odrzucenie pozwu, uznając że także Sejm może dopuścić się naruszenia dóbr osobistych. Sąd podkreślił, że pozew podlegałby odrzuceniu wtedy, gdyby pozwanym był Sejm jako taki, a pozwany jest mający "zdolność procesową" Skarb

Polskie porty poszły do sądu w Niemczech przeciw gazociągowi Nord Stream

O polskim pozwie napisał wczoraj dziennik "Die Welt". Został złożony pod koniec marca do sądu administracyjnego w Hamburgu - potwierdził Jarosław Siergiej, prezes spółki Zarząd Portów Morskich Szczecin-Świnoujście. Polska firma zaskarżyła decyzję niemieckiego Federalnego Urzędu Żeglugi i

"Super Express" ma przeprosić małżeństwo Lisów

Sąd częściowo uwzględnił apelację pozwanych od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie. W marcu sąd uznał zasadniczą część pozwu znanego dziennikarza i jego żony wobec tabloidu za serię tekstów z 2008 r. i nakazał pozwanym przeprosiny w wielu mediach oraz zapłatę powodom 250 tys. zł (żądali 400 tys. zł

Dyskryminacja Romów - jednak będzie śledztwo

o ponowne zbadanie sprawy. "W czasie, kiedy Romom odmawiano korzystania z pełni praw obywatelskich, doszło do ich znieważenia w miejscu publicznym" - argumentowali.Prokuratura uwzględniła zażalenie i wszczęła dochodzenie z artykułu 257 Kodeksu karnego. Mówi on: "Kto publicznie

Gej skarży posła PiS za porównanie homoseksualizmu do nekrofilii

sporządziło żadnej propozycji w tym kierunku.Sąd: Nie wolno używać słowa pedałW sierpniu zeszłego roku szczeciński sąd okręgowy uwzględnił pozew Ryszarda Giersza, który sądził się ze swą sąsiadką za to, że nazwała go "pedałem". Sąd zakazał kobiecie dalszego naruszania dóbr osobistych Giersza, czyli

Grabarczyk ocali Świnoujście przed Nord Streamem?

oceniły, że rura będzie tak płytko, iż zablokuje większym statkom dostęp do Świnoujścia, blokując rozwój portu, w którym ma powstać terminal do odbioru skroplonego gazu LNG.Pod koniec 2009 r. niemiecki minister spraw zagranicznych Guido Westerwelle obiecał szefowi naszej dyplomacji, że Berlin uwzględni te

Wyrok ws. Amwaya: TVP może pokazać film, ale musi usunąć z niego nieprawdziwe informacje

Sąd tylko częściowo uwzględnił pozew spółki Amway Polska o ochronę dóbr osobistych wobec producenta filmu spółki Contra Studio oraz TVP, która go zamówiła. Uznał bowiem, że reżyser miał prawo ostro skrytykować w nim nowe w latach 90. w Polsce zjawisko sprzedaży bezpośredniej prowadzonej przez

Kaczyński prawomocnie przegrał proces z Agorą

SA nie uwzględnił apelacji adwokata Kaczyńskiego od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który w październiku 2008 r. oddalił pozew prezesa PiS wobec Agory. Sąd uznał artykuł "GW" za "krytykę prasową w granicach prawa . SA także nie dopatrzył się w nim naruszenia dóbr osobistych

Sąd: administrator bloga odpowiada za wpisy

HFPC poinformowała we wtorek o poniedziałkowym wyroku, kolejnym w tego typu sprawie. Sąd Okręgowy w Tarnowie uwzględnił pozew o ochronę dóbr osobistych b. burmistrza jednego z miast, który twierdził, że przez obraźliwy komentarz anonimowego internauty pod artykułem na blogu, przegrał wybory

Afera mięsna: syn Stanisława Wawrzeckiego dostanie 200 tys. zł odszkodowania

Uwzględnił on nieprawomocnie pozew jednego z trzech synów skazanego, Andrzeja, który pozwał Skarb Państwa, domagając się 500 tys. zł za śmierć ojca. Sąd uznał związek przyczynowy między przekroczeniem uprawnień przez nieżyjących już sędziów, którzy wydali wyrok śmierci, a szkodą, jaką była utrata

Sąd: Pitera ma przeprosić; Pitera: odwołam się od decyzji

przedwyborczą debatę, którą 7 września w Płocku zorganizowała PO. Pitera, minister w kancelarii premiera i Jasiński, b. minister skarbu państwa, to liderzy list kandydatów PO i PiS do Sejmu w okręgu płocko-ciechanowskim. Jasiński, w związku z wypowiedzią Pitery w czasie debaty, złożył przeciwko niej pozew w

Płock. Pitera musi przeprosić Jasińskiego

Pitera, minister w kancelarii premiera i Jasiński, b. minister skarbu państwa, to liderzy list kandydatów PO i PiS do Sejmu w okręgu płocko-ciechanowskim. Jasiński, w związku z wypowiedzią Pitery w czasie debaty, złożył przeciwko niej pozew w trybie wyborczym. Postanowienie sądu, który nakazał

Sąd nie odrzucił pozwu Ziobry wobec Kalisza. "Immunitet nie przysługuje"

Sąd Okręgowy w Warszawie nie uwzględnił wniosku Kalisza, by odrzucić pozew bez badania go merytorycznie, gdyż do tej cywilnej sprawy nie uchylono jego immunitetu poselskiego. Decyzja sądu jest nieprawomocna; adwokatka Kalisza zapowiada odwołanie do Sądu Apelacyjnego w Warszawie. W pozwie o ochronę

Jak sądzić się za zbrodnie III Rzeszy?

Międzynarodowym Trybunale Sprawiedliwości, gdzie dowodzą, że pozbawienie ich immunitetu było bezprawne. Sugerują, że postępowanie włoskich sądów może w przyszłości przynieść nieprzewidywalne szkody. Pozostaje nam cierpliwie czekać na wyroki. Niemcy twierdzą, że gdyby uwzględnić wszystkie pozwy, kraj by

Sąd: Mieszkanie? Nie po zmarłym partnerze homoseksualnym

-Mokotowa oddalił powództwo. Wyrok jest nieprawomocny; można się od niego odwołać. Podstawą pozwu był przepis kodeksu cywilnego, który pozwala na wstąpienie w stosunek najmu po śmierci dotychczasowego najemcy przez osobę pozostającą ze zmarłym w "faktycznym wspólnym pożyciu". Zdaniem sądu, pod tym

Czy Leppera stać na proces z Rokitą?

argumentowano, że kwota przekracza możliwości finansowe posła. Sąd odmówił jednak uwzględnienia wniosku, ponieważ poseł nie udokumentował w wyznaczonym przez sąd terminie swojego majątku. Ponownie wezwał Leppera do uzupełnienia wpisu. Kiedy mimo to poseł nie uregulował opłat - sąd zwrócił pozew. Decyzja nie

Sąd: J. M. Rymkiewicz ma przeprosić wydawcę "GW"

W czwartek Sąd Okręgowy w Warszawie zasadniczo uwzględnił pozew spółki Agora S.A. o ochronę dóbr osobistych. Nakazał pozwanemu przeprosiny w "Gazecie Polskiej", wpłatę 5 tys. zł zadośćuczynienia na ośrodek dla ociemniałych w Laskach (Agora żądała 10 tys. zł) i zwrot Agorze 1,2 tys. zł

SN: proboszcz nie należy do administracji publicznej

by móc pochować tam drugą osobę. Łódzkie sądy, najpierw okręgowy, a potem apelacyjny, oddaliły pozew. Adwokat powódki złożył kasację do SN, żądając ponownego procesu. Troje sędziów SN uwzględniło kasację, ale tylko z powodów formalnych - uznano, że sądy naruszyły prawo procesowe; SN nie wchodził w

SN: proboszcz nie należy do administracji publicznej

nie spełnia już tych wymogów. Łódzkie sądy, najpierw okręgowy, a potem apelacyjny, oddalił pozew. Adwokat powódki złożył kasację do SN, żądając ponownego procesu. Troje sędziów SN uwzględniło kasację, ale tylko z powodów formalnych - uznano, że sądy naruszyły prawo procesowe; SN nie wchodził w meritum

Akcje Zelmeru zatrzymane

Ministerstwo Skarbu wstrzymało wydawanie akcji pracownikom rzeszowskiego Zelmeru Darmowe akcje spółki ma otrzymać ponad cztery tysiące pracowników. W poniedziałek miało zacząć się przekazywanie akcji, ale procedura nie ruszyła. - Jeden z byłych pracowników Zelmeru, który nie został uwzględniony

Lisowie wygrali proces. "Super Express" ma im zapłacić 250 tys.

Sąd uwzględnił zasadniczą część pozwu dziennikarza i jego żony wobec tabloidu, który w 2008 r. opublikował serię tekstów wraz ze zdjęciami - uznanymi za naruszające prywatność małżeństwa. Wydawca i redaktor naczelny "SE" mają ich teraz przeprosić nie tylko w "SE", ale także w

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

WOT: Web of Trust

jest zbyt podatny na błędne wyniki spowodowane celowymi, szkodliwymi działaniami przez użytkowników. Firma twierdzi, iż bardzo ciężko o takie nadużycia i są zazwyczaj neutralizowane. PozewW dniu 7 grudnia 2010 roku, dziesięć firm, wszystkie związane z Ayman El-Difrawi aka Alec Difrawi w Orlando

Hiena Roku

, które zdecydowały o emisji filmu na antenie TVP.Bracia Kaczyńscy po emisji filmu złożyli pozew przeciwko TVP. W 2004 nowe władze TVP na czele z Janem Dworakiem, który zastąpił na stanowisku prezesa Roberta Kwiatkowskiego, na mocy zawartej ugody, przeprosiły Kaczyńskich. 2002W roku 2002 tytuł Hieny przypadł

Resortowe dzieci. Media

o udostępnienie akt z IPN z zamiarem wystąpienia o autolustrację), Jacek Żakowski. Ponadto Jacek Żakowski pod koniec grudnia 2013 złożył w Sądzie Okręgowym w Warszawie pozew cywilny przeciw wydawcy książki, wysuwając w nim szereg żądań oraz domagając się przeprosin. W postanowieniu z 14 stycznia 2014 sąd na okres

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.