statków pżm

Mariusz Rabenda

Zepchnięty na plażę wielki statek PŻM stał się atrakcją wschodniego wybrzeża USA

Zepchnięty na plażę wielki statek PŻM stał się atrakcją wschodniego wybrzeża USA

W piątek po południu miała się rozpocząć akcja ratunkowa uwolnienia statku PŻM, który silny wiatr zepchnął na mieliznę w okolicach Norfolk

Lepsze wyniki Polskiej Żeglugi Morskiej

Statki Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM) przewiozły w pierwszym kwartale tego roku o 900 tys. ton więcej ładunków niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - poinformował PAP w czwartek doradca dyrektora naczelnego firmy Krzysztof Gogol.

Trzecia w ciągu trzech miesięcy kolizja statku PŻM-u

Masowiec Polskiej Żeglugi Morskiej "Generał Grot-Rowecki" uderzył w burtę zbiornikowca "Ece". Jednostka należąca do tureckiego armatora została poważnie uszkodzona. Statek PŻM-u ma tylko zdartą farbę. Do wypadku doszło we wtorek ok. trzeciej nad ranem na kanale La Manche

Statek PŻM uratował indonezyjskich rybaków

Akcja ratunkowa miała miejsce w pobliżu indonezyjskiej wyspy Celebes w piątek. - Nasza jednostka załadowała węgiel w porcie Tanjung Bara i obrała kurs na Malezję - opowiada p.o. rzecznika prasowego PŻM Andrzej Grześkowiak. - Gdy byli w cieśninie Makasar, zobaczyli siedmiu mężczyzn, którzy stali

Załoga polskiego statku uratowała na Atlantyku rozbitka

Załoga polskiego statku uratowała na Atlantyku rozbitka

- W czwartek, na wysokości wybrzeży portugalskich, polski statek m/s "Mazury" uratował żeglarza, który w sztormie stracił maszt swojego jachtu i dryfował na wpół zatopionym kadłubie swojej jednostki po otwartym oceanie - powiedział Gogol.Polski statek dowodzony przez kapitana żeglugi

Polski statek uratował dwóch włoskich żeglarzy

kapitanowi statku i armatorowi, czyli PŻM za to, że zgodził się, aby jednostka zeszła z kursu i popłynęła na pomoc - powiedział Gogol.Delia jest w rejsie z Brazylii na Islandię. Włosi albo popłyną też na Islandię, albo zejdą na ląd na Azorach.

Fatalne skutki kolizji "Generała Grota-Roweckiego"

Z tureckiego chemikaliowca, który po kolizji ze statkiem PŻM-u zatonął na kanale La Manche, wycieka paliwo. Brytyjskie i francuskie służby ratunkowe szukają teraz sposobu, jak zapobiec katastrofie ekologicznej. W zbiorniku zatopionego u południowych wybrzeży Wielkiej Brytanii chemikaliowca "

PŻM wozi fosforyty dla Polic

Jak powiedział PAP doradca dyrektora PŻM Krzysztof Gogol, w styczniu dwa statki armatora przywiozą Zakładom Chemicznym w Policach łącznie ponad 50 tys. ton fosforytów. "W ubiegłym roku przewozy podstawowego surowca do produkcji nawozów - fosforytów - statkami PŻM były nieregularne. Przyczyną

Prom "Skania" kupiony "Polonii" do pary

Prawie 70 mln euro wydała PŻM na prom "Eurostar Roma". Na razie statek wciąż pływa spod Rzymu do Barcelony, ale w lipcu zmieni nazwę na "Skania" i ruszy na trasę Świnoujście - Ystad To najmłodszy prom z kupionych ostatnio przez naszych armatorów. Zbudowany został w 1995 r. w

Wybierz matkę chrzestną

Wybierz matkę chrzestną

Polska Żegluga Morska w Szczecinie, narodowy armator, rozpoczęła budowę nowej serii statków. Nawiązując do starej tradycji rozsławiania na morzach i oceanach nazw bliskich Polakom, PŻM dla drugiej z tych jednostek wybrała imię "Mazury" (pierwszy statek otrzymał nazwę "Kujawy"

Polski statek uratował karaibskiego rozbitka

Statek "Odra", należący do Polskiej Żeglugi Morskiej, uratował karaibskiego rozbitka, który dryfował przez siedem dni na małej, niesprawnej łodzi rybackiej, bez jedzenia i wody pitnej - poinformował doradca dyrektora generalnego PŻM Krzysztof Gogol. Jednostka dowodzona przez kpt

Baniak: kondycja Polskiej Żeglugi Morskiej jest stabilna

Baniak przypomniał, że Polska Żegluga Morska jest największym polskim armatorem posiadającym łącznie w grupie kapitałowej 69 statków. W ramach grupy działa 117 spółek zależnych. "Oceniamy, że kondycja PŻM jako przedsiębiorstwa państwowego jest stabilna, mimo znaczącego pogorszenia wyników

Przegląd wiadomości ze spółek, środa godz. 15

"psującym rynek w ostatnich latach" była nadpodaż tonażu masowców. W 2013 roku na rynek weszło jednak o 40 proc. mniej tych statków niż w 2012. W tym roku wzrost nowego tonażu masowców ma wynieść 7 proc., co odpowiada spodziewanemu wzrostowi handlu surowcami na świecie szacowanemu na 7-8 proc

PiS za dekomunizacją statku. Nie podoba się sierp i młot na kominie

PiS za dekomunizacją statku. Nie podoba się sierp i młot na kominie

Sprawa radzieckich symboli na pochodzącym z dawnego ZSRR statku "Ładoga" wraca niemal dokładnie w piątą rocznicę pierwszego sporu na ten temat toczonego na łamach "Gazety Wyborczej". Spytany wówczas o te symbole poseł Leszek Dobrzyński z PiS nazwał je "niesmacznymi"

Głosowanie marynarzy - ale nie dla wszystkich

(PMŻ) Janusz Nahajowski powiedział PAP, że większość polskich marynarzy nie ma możliwości głosowania. W samym PŻM, który ma 73 statki, na morzu pracuje ok. 2 tys. ludzi. Ponadto przeszło 40 jednostek należy do innych armatorów polskich, na których pracuje około tysiąca marynarzy. W PŻM załogi

Ćwiczenia antyterrorystów

Policyjni antyterroryści drugi dzień ćwiczą taktykę morskich działań specjalnych W ćwiczenia przed regatami zaangażowali się: policja, miasto, Port Morski Police, PŻM, Euroafrica i Ship Service. - W ramach ćwiczeń policjanci odbędą szkolenie w Porcie Police na statku m/s Wigry (PŻM) i

Polski statek płynie ratować dwóch włoskich żeglarzy

Polski statek płynie ratować dwóch włoskich żeglarzy

Gdy katamaran wywrócił się, rozbitkowie nadali sygnał SOS. Na ratunek Włochom ruszyła jednostka Polskiej Żeglugi Morskiej MS. Delia. - Najbliżej znajdował się statek PŻM Delia, który zboczył z kursu i popłynął na ratunek - poinformował doradca dyrektora PŻM, Krzysztof Gogol.Polski statek popłynął

Polskie statki uciekają przed "Gustavem"

Polskie statki uciekają przed "Gustavem"

Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM zapewnia jednak, że statkom nie grozi większe niebezpieczeństwo. Te, które stoją w porcie - wyjdą w morze, bo tak jest dla nich bezpieczniej, zaś "Wisła" poczeka, aż huragan ucichnie. Krzysztof Gogol zapewnił, że statki Polskiej Żeglugi Morskiej

Dwa Szczeciny mogą pływać po morzach i oceanach

Dwa Szczeciny mogą pływać po morzach i oceanach

- 31 maja podpisaliśmy nowy kontrakt z chińską stocznią Xingang w Tianjin. Przedłużamy o cztery jednostki serię budowanych tam masowców. Bardzo nam ten rodzaj statków odpowiada. Świetnie został odebrany przez rynek - mówi Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM.Wcześniej zbudowane w Chinach masowce

Wypowiedź dla Gazety

Pracowniczej firma nie może kupić akcji stoczni. Rada Pracownicza wyklucza też na razie budowanie statków w Stoczni Gdańskiej i jakiejkolwiek innej stoczni polskiej. Na razie korzystniejsze jest lokowanie zamówień w stoczniach chińskich.

Transport/ PŻM zamówił cztery masowce w Japonii

Jednostki, których nośność wyniesie 82 tys. DWT, będą największymi tego typu statkami w historii naszej floty handlowej - podkreślił w rozmowie z PAP doradca ds. mediów dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol. Kontrakt na budowę pierwszych dwóch popisano w październiku w Japonii, a umowę na

PŻM zbuduje w Japonii kamsarmaksy

Polska Żegluga Morska podpisała z japońską stocznią Tsuneishi kontrakt na budowę dwóch dużych masowców. Będą to tzw. kamsarmaksy, czyli statki, które mogą wchodzić do afrykańskiego portu Kamsar w Gwinei (Gwinea jest drugim na świecie eksporterem boksytu). PŻM zajmuje się m.in. transportem tej

PŻM inwestuje w nowe jednostki

armator wozi tam głównie wyroby stalowe z Holandii (na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego), natomiast w powrotnych rejsach do Europy transportuje głównie zboże i produkty rolne. Obecnie pływają tam dwie grupy statków PŻM: typu "Ziemiań (np. m/s Ziemia Zamojskań) oraz typu "Isań

PŻM chce zatrudnić stoczniowców

lat przyjmie do pracy od 300 do 500 pracowników morskich, w tym oficerów - mechaników i pokładowych - wyjaśnił Gogol.Stocznia Szczecińska w całej swojej historii zbudowała dla Polskiej Żeglugi Morskiej ponad 80 statków. Duża ich część wciąż pływa we flocie PŻM - największego polskiego armatora. Jego

PŻM rezerwuje pracowników

Walka o nowych marynarzy. Polska Żegluga Morska zafundowała studentom szczecińskiej Akademii Morskiej stypendia w zamian za to, że ci będą później pracować na statkach tego armatora. Umowy z 25 słuchaczami drugiego roku Akademii Morskiej zostały podpisane w czwartek w siedzibie PŻM. Szczeciński

PŻM buduje w Szczecinie

Kontrakt wart 200 mln dol. na budowę dwóch promów podpisała wczoraj Polska Żegluga Morska ze Stocznią Szczecińską "Nowa" To pierwszy kontrakt największego polskiego armatora z polską stocznią od dziesięciu lat. W tym czasie PŻM zlecała budowę statków w stoczniach chińskich oferujących

Boom na rynku żeglugowym

opóźnień płacowych wobec pracowników, które były skutkiem kryzysu z lat 1998-2002 - mówi doradca prezesa spółki Krzysztof Gogol. PŻM odnawia też statki. W najbliższych latach, w związku ze starzeniem się ich części, armator będzie musiał sprzedać na złom kilkanaście statków i zastąpić je nowymi. Mimo

PŻM kontra resort skarbu państwa cd.

nami zrobić co chce. Dlaczego złota akcja ma takie wielkie znaczenie? To jedna spośród 1500 akcji Żeglugi Polskiej, najważniejszej spółki grupy PŻM, do której należy 80 statków. W roku 1999 bez zgody ministerstwa skarbu została przeniesiona do innej zależnej od PŻM spółki Polsteam Brokers. Dzięki

PŻM kontra resort skarbu państwa - cd.

, co chce. Dlaczego złota akcja ma takie wielkie znaczenie? To jedna spośród 1500 akcji Żeglugi Polskiej, najważniejszej spółki grupy PŻM, do której należy 80 statków. W roku 1999 bez zgody Ministerstwa Skarbu została przeniesiona do innej zależnej od PŻM spółki Polsteam Brokers. Dzięki temu zarząd

Prezydent podpisał ustawę tonażową

polskie bandery zapowiadali podczas kampanii wyborczej do parlamentu szczecińscy politycy PiS-u i LPR. Wczoraj prezydent Lech Kaczyński podpisał w siedzibie PŻM ustawę o podatku tonażowym. Dzięki niej od 1 stycznia 2007 r. armatorzy statków pływających pod biało-czerwoną będą płacić nie podatek dochodowy

PŻM-owska złota akcja znów zmieni właściciela

, najważniejszej spółki-córki armatora (są w niej prawie wszystkie z ponad 80. statków), która już dwukrotnie zmieniała właściciela, trafi do... Żeglugi Polskiej. W 1999 r. jedna z 1500 akcji ŻP została kupiona przez Polsteam Brokers, podmiot zależny od PŻM. We wrześniu 2001 r. tę samą akcję kupiła prywatna

Były dyrektor PŻM w kancelarii premiera

. - Chodzi m.in. o powrót statków pod polską banderę - zdradza. - Jest co robić, bo polska gospodarka morska jest zaniedbana. Brzezicki będzie miał swój gabinet w kancelarii premiera. Czy będzie z niego próbował rozliczyć tych, którzy pozbawili go fotela dyrektora PŻM-u i doprowadzili do tego, że

PŻM-owska złota akcja znów zmieni właściciela

, najważniejszej spółki-córki armatora (są w niej prawie wszystkie z ponad 80. statków), która już dwukrotnie zmieniała właściciela, trafi do... Żeglugi Polskiej. W 1999 r. jedna z 1,5 tys. akcji ŻP została kupiona przez Polsteam Brokers, podmiot zależny od PŻM. We wrześniu 2001 r. tę samą akcję odkupiła

Dwóch kandydatów na szefa PŻM

dyrektora Zakładu Eksploatacji Floty - jednostki dbającej o to, by statki miały dokąd pływać. To również jeden z udziałowców prywatnej spółki APB Maklerzy Frachtujący, w których rękach do niedawna znajdowała się złota akcja Żeglugi Polskiej, najważniejszej spółki-córki PŻM-u. Bez tej akcji nie można nic

Szynkaruk za Brzezickiego

-córki PŻM-u. O tę akcję rozpętała się wojna między PŻM-em a MSP, bo ministerstwo uznało, że straciło kontrolę nad ogromnym majątkiem armatora (PŻM ma 80 statków). Przed rozpoczęciem urzędowania kandydata będzie jeszcze musiała zaakceptować rada pracownicza. To formalność, bo i Szynkaruk, i jego jedyny

Co o gazoporcie mówi Paweł Brzezicki

Paweł Brzezicki, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, były dyrektor PŻM: - Nie wiem, gdzie będzie usytuowany terminal, ale ze względów ekonomicznych powinien być w Świnoujściu. Statki z gazem, które będą zawijać do Polski, bez względu na to, skąd płynęłyby, zawsze muszą przepływać przez Cieśniny

Co minister wie o morzu

przekształcenia własnościowe, to PŻM, a pozostałe firmy "mają po kilka statków i też są w nie najlepszej kondycji". Wiechecki, poseł ze Szczecina, zapomniał, że w jego mieście działa drugi pod względem wielkości polski armator - Euroafrica Linie Żeglugowe - posiadający 11 statków i świetnie wyniki

PŻM: Menedżerowie "prywatnie" prywatyzują firmę?

80 statków. W poniedziałek "Rzeczpospolita" ujawniła, że bez zgody udziałowców APB z gigantycznym majątkiem Żeglugi Polskiej (szacowanym na 700 mln dolarów) skarb państwa nie może nic zrobić. Sztuczka polega na tym, że chociaż PŻM ma w Żegludze Polskiej 1499 akcji, a APB zaledwie jedną

Czy państwo straciło kontrolę nad majątkiem PŻM?

zależnej od szczecińskiego armatora, do której przeniesiono większość z 80 PŻM-owskich statków), którą bez zgody ministerstwa dyrektor Paweł Brzezicki sprzedał w 1999 r. spółce Polsteam Brokers, jest obecnie w rękach jedenastu menedżerów, udziałowców spółki APB Maklerzy Frachtujący - napisała wczoraj "

PŻM sama wybiera sobie szefa

armator jest obecnie właścicielem 80 statków. Nowe jednostki zamówione w Xingang pozwolą PŻM utrzymać pozycję lidera w światowym rankingu armatora masowców typu handy-size (czyli średniej wielkości).

PŻM pozbywa się niepokornych?

tzw. złotą akcją), walczy z przeflagowywaniem statków pod tanie bandery (bo przez to uciekają miejsca pracy) i łamaniem przez armatora praw pracowniczych. Teraz np. domaga się wypłaty ponad 900 tys. dolarów zaległego funduszu socjalnego i szkoleniowego dla pracowników PŻM-owskiej spółki Cyfadaco

PŻM: Menedżerowie "prywatnie" prywatyzują firmę?

właścicielem 80 statków. W poniedziałek "Rzeczpospolita" ujawniła, że bez zgody udziałowców APB z gigantycznym majątkiem Żeglugi Polskiej (szacowanym na 700 mln dolarów) skarb państwa nie może nic zrobić. Sztuczka polega na tym, że chociaż PŻM ma w Żegludze Polskiej 1499 akcji, a APB zaledwie jedną

APB Maklerzy Frachtujący tłumaczą się

PŻM-u) innemu podmiotowi było zabezpieczenie się przed wrogim przejęciem firmy i wyprzedażą statków. Kto chciał wrogo przejąć armatora? Zdaniem menedżerów, BIG Bank Gdański. Tymczasowy kierownik PŻM-u (i udziałowiec APB) Andrzej Cieśliński tłumaczył wczoraj, że bank podjął taką próbę w kwietniu 1999 r

ABW podejrzewa brak właściwego nadzoru nad PŻM-em

[spółki córki PŻM, w której jest 75 z 80 statków armatora - red.] z reżimu ustawy O urzędzie ministra skarbu państwa i tym samym znacząco ograniczyło kompetencje ministra w stosunku do Przedsiębiorstwa Państwowego PŻM i jego grupy kapitałowej". Chodzi o to, że pracownicy resortu nie zapobiegli w 1999

Rozmowa z nowym dyrektorem PŻM-u

jest czas na inwestycje i rozwój. W ciągu dwóch-trzech lat część floty [PŻM ma 80 statków - red.] trzeba przeznaczyć na złom. W Chinach powstaje sześć nowych masowców. Potrzebujemy jeszcze sześć-dziesięć jeziorowców i cztery-sześć panamaksów. Warto też pomyśleć o nowych siarkowcach i promach. Żeby

Akcja ze złotą akcją w PŻM

prawie wszystkie spośród ponad 80 statków armatora. Akcję tę Brzezicki sprzedał w 1999 r. - wbrew woli MSP - innej zależnej od PŻM spółce Polsteam Brokers. Transakcja uwolniła dyrektora od obowiązku konsultowania decyzji majątkowych spółki z resortem. Minister Jacek Socha odwołał go za to. Dwa tygodnie

Walka o ster w PŻM

faktycznie jest właścicielem wszystkich 81 statków grupy. Przed transakcją PŻM miał 100 proc. akcji w Żegludze Polskiej. ŻP była więc tzw. państwową osobą prawną. Po dokonaniu transakcji z 1,5 tys. akcji w rękach PŻM-u pozostało 1499. Ta jedna była w spółce w pełni zależnej. Jednak - co najważniejsze - od

PŻM. Skarb państwa zawiadamia prokuratora

wszystkie spośród ponad 80. PŻM-owskich statków) innej spółce z grupy - Polsteam Brokers. Dwa lata później ta sama akcja trafiła w ręce 11 dyrektorów PŻM-u, udziałowców prywatnej spółki APB Maklerzy Frachtujący. Resort uważa, że w wyniku tych operacji stracił kontrolę nad majątkiem największego polskiego

Amsterdam: Greenpeace zatrzymała polski statek

masowych terminali amsterdamskiego portu i zablokowali ich pracę. W tym czasie unieruchomione dźwigi powinny wyładowywać węgiel ze statku m/s "Maciej Rataj", należącego do Polskiej Żeglugi Morskiej. Polski statek przywiózł do Amsterdamu 33 750 ton węgla z Rosji. Jak podała agencja AFP

Statek Polskiej Żeglugi Morskiej uratował rozbitków na Oceanie Spokojnym

Masowiec PŻM płynął z indonezyjskiego portu Tanjung-Bara w kierunku Malezji. Kilkanaście mil morskich od brzegu, w Cieśninie Makasar, polscy marynarze zauważyli tonącą, dryfującą jednostkę z grupą ludzi, którzy próbowali utrzymać się na nadbudówce. Rozpaczliwie wzywali pomocy. Kapitan polskiego

PŻM: Próba prywatyzacji pracowniczej

kapitał na wykupienie majątku. Gdyby przystąpili do niej wszyscy pracownicy i każdy wpłacił po 5 tys. zł, to kapitał zakładowy będzie wynosił tylko 15 mln zł. Najważniejsze jednak, że w PŻM praktycznie nie ma majątku, bo 75 z 80 statków należy do Żeglugi Polskiej i innych zależnych od niej spółek, a

PŻM wpłynął na wycofanie ustawy?

sprzedał jedną akcję Żeglugi Polskiej - spółki-córki PŻM, do której należy większość z 80 statków armatora - innej spółce zależnej. Transakcja uwolniła dyrektora PŻM od obowiązku konsultowania decyzji majątkowych z resortem. W styczniu 2005 r. okazało się, że akcja, którą zaczęto nazywać "złotą"

Człowiekowi Rydzyka CBA nie straszne

znajomość. Szymoński jako wiceminister infrastruktury przeforsował wykreślenie z ustawy przepisu o konieczności konsultowania zatrudnienia na statkach ze związkami zawodowymi. Na tym zależało Brzezickiemu jako szefowi PŻM. Gdy Szymoński stracił posadę ministra, Brzezicki zatrudnił go w PŻM na stanowisku

Wilk eksportowy

Największy armator Polska Żegluga Morska ma obecnie 71 statków, z których żaden nie pływa pod polską banderą. Załogi PŻM liczą zaledwie 2,5 tys. osób. Jednocześnie nigdy przedtem po morzach nie pływało tak wielu Polaków jak teraz. Piotr Masny, przewodniczący Związku Agentów i Przedstawicieli

Szukamy matki chrzestnej dla m/s "Mazury"

przez chińskich stoczniowców dla PŻM (1 lutego uroczyście ochrzczono "Kujawy"). Chrzest "Mazur" odbędzie się w maju. Armator, nadając nowym statkom nazwę od regionów, nawiązuje do starej tradycji rozsławiania na morzach i oceanach nazw bliskich każdemu Polakowi. - Wybieramy je

Rozmowa o wypadku "Grota-Roweckiego" na kanale La Manche

kanale- La Manche? Z informacji, jakie mamy, wynika, że turecki statek "zajechał" drogę jednostce PŻM. - Mam za mało informacji, by wypowiadać się na temat tej kolizji. Mogę jedynie stwierdzić, że przepisy na morzu są trochę inne niż na lądzie. Statki, które są wyprzedzane, muszą ustąpić

Polska Żegluga Morska kupiła prom

ciężarowych oraz 120 pasażerów w 60 dwuosobowych kabinach. PŻM czeka na oficjalne przekazanie promu, co ma nastąpić najpóźniej do połowy sierpnia. Po gruntownym remoncie, wczesną jesienią, wejdzie on na regularną linię. Po przejęciu przez armatora polskiego statek będzie nosił nazwę "Gryf". Jego

Szczecińska stocznia i PŻM podpisały ważny kontrakt

się wydarzeniem, bo przez ostatnie lata PŻM lokował zamówienia w Chinach, gdzie budowa statku wypadała taniej nawet o 20-30 procent. Szefowie państwowej firmy musieli się z tego gęsto tłumaczyć. Szykujący się do wyborów parlamentarnych politycy grzmieli bowiem, że w obliczu kłopotów polskich stoczni

Zbigniew Wysocki dyrektorem Urzędu Morskiego

. Ostatnio pracował w PŻM, gdzie m.in. sprawował nadzór nad eksploatacją techniczną statków i przygotowywał budżety remontowe.

Ulica imienia Zbigniewa Cybulskiego?

kilku miejscach: w Szczecinie (Łasztownia), Książu i Dakarze. Jedna z pierwszych scen filmu. Zbigniew Cybulski - Janek, młody marynarz floty handlowej schodzi na ląd ze statku należącego do PŻM, który stoi przy jednym ze szczecińskich nabrzeży. Po chwili spotyka dawno niewidzianego kolegę z wojska

NIK ujawnia nadużycia w państwowych spółkach i przedsiębiorstwach

nich jest Żegluga Polska, która zarządza ok. 80 statkami. Z kolei ta spółka weszła z udziałami w 94 kolejne spółki-wnuczki, które są zaangażowane w jeszcze następne firmy zarejestrowane m.in. w rajach podatkowych. Skarb państwa stracił w ten sposób kontrolę nad PŻM i jej szacowanym na ok. 700 mln dol

PŻM-owski masowiec uratował rozbitka

wołał o pomoc. Gdy polski masowiec zbliżył się do łódki, zdesperowany mężczyzna rzucił się na reling statku. Rozbitkiem okazał się Jan Bedminister, 19-letni mieszkaniec miejscowości Tarish Pit na Dominice. Tydzień wcześniej wypłynął łowić ryby. Nie planował długiego pobytu na morzu, ale w łodzi zepsuł

Co nam zrobili w mijającej kadencji posłowie Błaszczyk i Romero

regionu? - to mówię właśnie o tej ustawie. Zyskały na niej wszystkie nasze uzdrowiska. Uważa Pan też, że dbał o interesy stoczni szczecińskiej, bo z ramienia SLD koordynował przyjęcie ustawy o dopłatach do umów na budowę statków budowanych ze stratą. Na czym polegała ta koordynacja? - Może jest to

Rozmowa z matką chrzestną "Podhala"

Małgorzata Skupień z Poronina, miłośniczka koni i najlepiej powożąca górolka pod Tatrami, będzie matką chrzestną masowca "Podhale", który we wtorek w chińskiej stoczni Xingang w Tjanjin zostanie przekazany Polskiej Żegludze Morskiej Panią Małgosię na chrzestną statku wybrali w

Wizyta premiera Marka Belki w Zachodniopomorskiem

głosy o tym, że polskie statki pływają pod tanimi banderami, że odrzański korytarz transportowy musi być wpisany w europejską sieć, a nasze miejsce nad Bałtykiem jest wyjątkowe. - Nie wystarczy mówić, że Polska jest krajem nadbrzeżnym, musimy to lepiej wykorzystać - odpowiedział premier. - Możecie

Powstanie "morskiego" resortu przesądzone

szefowi resortu uda się połączyć rozwój polskich armatorów z budową statków dla nich w polskich stoczniach. Wówczas byłoby możliwe stworzenie systemu podobnego do tego jaki mają Niemcy - twierdzi. Jak wyjaśnił, u naszych zachodnich sąsiadów funkcjonuje ustawowe rozwiązanie, które dla armatora

Wybierz matkę chrzestną dla statku MS "Podhale"

W chińskiej stoczni powstaje nowy statek handlowy dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Armator nazwał go MS "Podhale" i pragnie, by to czytelnicy "Gazety Wyborczej" i "Tygodnika Podhalańskiego" zdecydowali, kim będzie matka chrzestna. Na osoby, które wezmą udział w

Zachodniopomorskie wybrało Tuska

według GfK Polonia 56 proc. głosów, a według TNS OBOP i PBS 57,1 proc. głosów. Na pierwsze wyniki lokalni przedstawiciele PiS-u i PO czekali we własnym gronie. PiS w swojej siedzibie przy al. Wyzwolenia, PO na statku-restauracji "Ładoga". Ci pierwsi nie dopuszczali myśli o przegranej. - Mam

W całym kraju trwają modlitwy w intencji Papieża

papieża: "Nie lękajcie się miłości, która stawia człowiekowi wymagania" oraz herb papieski.Na statkach Grupy Polskiej Żeglugi Morskiej rozsianych po całym świecie opuszczono do połowy masztu flagę armatorską PŻM i przystrojono ją żałobnym kirem. Wciąż wypełniają się księgi kondolencyjne wyłożone

Matka Mazurka w Chinach

Dziś w chińskim Tjanjin Monika Bronicka, była wyczynowa żeglarka, uroczyście ochrzci statek Polskiej Żeglugi Morskiej m/s "Mazury". Matkę chrzestną wybrali nasi Czytelnicy Z Moniką Bronicką rozmawialiśmy w piątek, kilka minut przed wyjazdem do Chin. Norbert Kaczan: Jakie wrażenia

Przegląd mediów

Biznesu --Wiśniewska i Klesyk tracą szanse na fotel prezesa w PKO BP wg gazety (4) Gazeta Prawna --Grupa Lotos chce kupić platformę wydobywczą lub statek wiertniczy do prac na Bałtyku wg wnp.pl (4) --Czekaj z RPP: Podwyżki stóp proc. nie będzie, jeśli wzrost PKB spowolni do ok. 5% (5) ISB --Bank Pekao

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Prom

Prom – statek wodny służący do przewozu osób i towarów. Promy morskie Promy morskie stanowią typ statków, który wykształcił się ze statków pasażerskich. Promy obsługują regularne połączenia między portami (tzw. żegluga wahadłowa). Bywają promy wyłącznie pasażerskie, ale obecnie wśród

Statek pasażerski

miejsca kabinowe dla ponad 12 pasażerów. Przez następne lata utarł się podział na statki pasażerskie zabierające powyżej 100 pasażerów oraz pasażersko-towarowe mogące pomieścić od 12 do 100 osób. Coraz bardziej upowszechniała się żegluga promowa, pojawiły się też nowe typy statków np. poduszkowce, szybkie

MS Gdynia

MS Gdynia – kolejny z serii masowców zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang w TjanjinPŻM Statek na stronach PŻM. Ochrzczony został 26 czerwca 2012 roku, matką chrzestną została Zofia Gałka. Gdynia to typowy masowiec typu handy-size. Imiona pierwszych 13 jednostek

MS Szczecin

MS Szczecin – kolejny z serii masowców zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang w TjanjinPŻM Statek na stronach PŻM. Ochrzczony został 14 marca 2012 roku, matką chrzestną została Teresa Kołogrecka-Bajek. Szcecin to typowy masowiec typu handy-size. Imiona pierwszych

MS Koszalin

MS Koszalin – kolejny z serii masowców zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang w TjanjinPŻM Statek na stronach PŻM. Ochrzczony został 14 czerwca 2012 roku, matką chrzestną została Teresa Żurowska. Koszalin to typowy masowiec typu handy-size . Imiona pierwszych 13

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.