reklam mcdonald

Vadim Makarenko

Kontrowersyjna reklama McDonald's

Kontrowersyjna reklama McDonald's

"Brakuje nam ciebie, Jim" - tak koncern McDonald's pożegnał swego prezesa Jima Cantalupo. To pierwszy w historii mariaż korporacyjnego nekrologu z reklamą

Koniec reklam McDonald's na szkolnych świadectwach

Koncern McDonald's zakończył powszechnie krytykowany w całych Stanach Zjednoczonych program sponsoringu florydzkich szkół i przedszkoli.

McPraca dla nieletnich

McDonald's ma pół roku, by stać się pożądanym pracodawcą. W przeciwnym razie w przyszłe wakacje może brakować chętnych do sprzedaży jego hamburgerów. Firma wspiera się reklamą telewizyjną i zatrudnianiem niepełnoletnich.

McDonalds będzie kusić darmowym internetem

sieci kawowych - zapowiada Jucha. Poza zmianami w jadłospisie firma odnawia wystrój restauracji. Jeszcze w tym roku będzie można w kasach płacić kartami kredytowymi. Tym zmianom towarzyszą rosnące wydatki na reklamę i kreowanie wizerunku. W 2006 r. było to 70 mln zł, znacznie więcej, niż wydała

McDonald's: znów zmiana prezesa

. Po tym wydarzeniu McDonald's opublikował kontrowersyjny nekrolog: na zdjęciu pokazano fragment twarzy klauna Ronalda McDonalda. Maskotce McDonald's po policzku ciekła łza. Pod zdjęciem umieszczono firmowe logo McDonald's, czyli tzw. złote łuki. Tyle że po raz pierwszy w reklamie tej firmy łuki nie

McDonald's wybiera DreamWorks

wyprodukuje nowe animowane reklamówki telewizyjne dla McDonald's. Ponadto w reklamach z udziałem postaci z filmów wytwórni wystąpi również Ronald McDonald - globalna maskotka sieci barów szybkiego żywienia. Szef DreamWorks zastrzegł jednak, że klaun nie pojawi się w filmach animowanych. Na razie partnerem

Szef ostatniej wypożyczalni wideo: Może najmę się w polu

Szef ostatniej wypożyczalni wideo: Może najmę się w polu

chcę mówić, ile za to zapłaciłem, ale mało to nie było. Wtedy to już nie był jakiś superbiznes, ale myślałem, że mogę jeszcze coś tutaj zmienić i że się uda. Wywaliłem trochę niepotrzebnych regałów, żeby się zrobiło przestronniej i pomalowałem ściany. Zrobiłem też reklamę przed wejściem i strzałki na

Reklama czy nekrolog? - rozmowa z psychologiem reklamy

"Brakuje nam Ciebie, Jim" - ogłoszenia tej treści zamieściła masowo w USA firma McDonald's po niedawnej nagłej śmierci swego prezesa Jima Cantalupo Vadim Makarenko: Czy Pani zdaniem jest to reklama czy nekrolog? Dr Dominika Maison, psycholog reklamy z Uniwersytetu Warszawskiego

Rozmowa z psychologiem reklamy

Vadim Makarenko: Czy Pani zdaniem jest to reklama czy nekrolog? Dr Dominika Maison, psycholog reklamy z Uniwersytetu Warszawskiego: - Jak na reklamę ten przekaz jest zbyt hermetyczny. Bez znajomości całej sytuacji nie wiedziałabym, o co tu chodzi. Jednak znając kontekst sądzę, że to jest

Wejście sieci z USA nie obniży prowizji przy handlu nieruchomościami

możliwości negocjacji prowizji moim zdaniem mogą zostać ograniczone. Szymon Sędek Polskie Stowarzyszenie Doradców Rynku Nieruchomości Nie spodziewam się żadnej rewolucji. A na pewno nic nie powinno zmienić się z punktu widzenia klienta. Przedstawiciele sieci planują m.in. wspólną reklamę w telewizji

Leo przed Euro zarobi 1,8 mln zł na reklamach

Leo przed Euro zarobi 1,8 mln zł na reklamach

PRZEGLĄD PRASY. 1,8 mln zł - Leo Beenhakker, 1,2 mln zł - Artur Boruc, 1,1 mln zł - Euzebiusz Smolarek - na tyle szacuje najwyższe zarobki na reklamach przed Euro 2008 "Rzeczpospolita". To wcale nie nie jest dużo. Ani w europejskiej piłce, ani w porównaniu z kontraktami drużyny Engela na

Wywiad z Morganem Spurlockiem, reżyserem filmu "Super Size Me"

Wywiad z Morganem Spurlockiem, reżyserem filmu "Super Size Me"

nauczy się mówić? Widziałem nawet reklamę, w której McDonald's się tym chwali. Maluch płacze, kiedy traci z oczu logo. W bestsellerze "Fast Food Nation" autor Eric Schlosser opisał ten mechanizm. Choćby dotacje od firmy dla szkół, które ustawią na swoim terenie automaty z napojami gazowanymi

"Super Size Me" - Tadeusz Sobolewski o filmie

"Super Size Me" - Tadeusz Sobolewski o filmie

"używa estetyki reklamy, żeby powiedzieć coś odwrotnego - sprzeciwić się reklamie". W podobny sposób działa Morgan Spurlock, człowiek telewizji, twórca reklam i teledysków. "Super Size Me" jest antyreklamą jedzenia w McDonald's. Ma bardzo prostą, wręcz prymitywną konstrukcję

Unia mówi "nie" batonom

Komisja Europejska naciska na producentów tzw. junk food, czyli jedzenia bez wartości odżywczych: hamburgerów, parówek, batoników, chipsów itp. Mają rok, żeby skończyć z adresowaniem swoich reklam do dzieci Jedna z najbardziej znanych reklam koncernu McDonald's pokazuje historię chłopca, który

PŚ w rugby przyciąga miliony przed telewizory

PŚ w rugby przyciąga miliony przed telewizory

Brytyjska stacja telewizyjna ITV, posiadająca wyłączne prawa do transmisji Pucharu Świata w rugby 2007 na terenie Zjednoczonego Królestwa, spodziewa się wielomilionowego wzrostu dochodów z reklam po awansie reprezentacji Anglii do finału rozgrywek - pisze Financial Times. ITV spodziewa się

"Solidarność" wykupiła reklamę na tramwajach

"Solidarność" wykupiła reklamę na tramwajach

Związek zawodowy jak proszek do prania? We Wrocławiu "Solidarność" wykupiła reklamę na tramwaju Tramwaj z logo "Solidarności" wrósł już w krajobraz stolicy Dolnego Śląska. Na pomysł wpadli sami działacze "S". Jak mówią, chcieli pomóc pracownikom walczyć o swoje

Boruc w Polsce popełnił błąd, a w Anglii nie

Boruc w Polsce popełnił błąd, a w Anglii nie

McDonald, strzelec bramki dla Cetlicu.Szkocki Daily Record zauważa, że Polak mógł się zachować lepiej, ale podobnie jak "The Sun" komplementuje strzał Ronaldo. Z kolei "The Mirror" przyznaje, że Boruc mógł tylko odbić ten strzał. W ten sam sposób sytuację ocenił "The Times" i

Amerykańskie agencje nieruchomości w Polsce

Amerykańskie agencje nieruchomości w Polsce

rynku nieruchomości - mówi. Co pośrednikom daje przynależność do danej sieci? Szef Korporacji Polanowscy Adam Polanowski wyjaśnia, że np. duże oszczędności w kosztach reklamy. - Pojedynczych pośredników na ogół stać jedynie na ogłoszenia w prasie lokalnej. Scentralizowanie tych wydatków umożliwi

Silesiana: Śląska mowa nie dla idiotów

Silesiana: Śląska mowa nie dla idiotów

" pisała o tym, że "godka" stała się elementem popkultury. Studenci na imprezach popisują się, używając jej jak slangu. Ze śląskiego czerpały reklamy też takich marek, jak: McDonald's ("Jo wola szejk"), mBank ("Mnie niy pytoj"), Praktiker ("Nierozgarnięci kupują

Letnie igrzyska

Letnie igrzyska

Polscy reklamodawcy i sponsorzy nie ekscytują się transmisjami z igrzysk w Pekinie. Olimpiada już startuje, ale czas reklamowy w TVP wciąż nie jest wyprzedany w pełni. Sieci handlowe również nie przygotowują olimpijskich promocji. Reklamy przy tegorocznych mistrzostwach Europy w piłce nożnej

Dudek, Frankowski i Kłos znikną z reklam?

Dudek, Frankowski i Kłos znikną z reklam?

Jerzy Dudek, Tomasz Frankowski, Tomasz Kłos oraz Tomasz Rząsa nie jadą na mundial. Dlatego nie zobaczymy ich nie tylko na boisku, ale również w reklamach. Decyzje Pawła Janasa ogłoszone w poniedziałek wieczorem zaskoczyły nie tylko kibiców, ale też reklamodawców, którzy podpisali kontrakty z

Akcja reklamowa Allegro w Złotych Tarasach

Akcja reklamowa Allegro w Złotych Tarasach

od kilku lat traktują centra handlowe jako nowe medium gromadzące spore audytoria i umieszczają tam reklamy. Według ekspertów z firmy Stratosfera zajmującej się doradztwem marketingowym na polskim rynku jest cała grupa marek, które rosną w potęgę prawie bez użycia klasycznej reklamy, lecz wyłącznie

Pierogarnia Caritasu nie do końca charytatywna

Pierogarnia Caritasu nie do końca charytatywna

nieoficjalnie, na przychylność władz Pragi-Południe wobec Cartitasu mogło wpłynąć dobre słowo od abp. Sławoja Leszka Głódzia, wtedy jeszcze ordynariusza diecezji warszawsko-praskiej. Głódź też wziął udział w otwarciu pierogarni. - Pierogarnia to staropolska nazwa. To nie kebab czy McDonald - tak "Gazeta

Superreklamy na supermeczu, czyli Super Bowl drożeje

Firmy, które zareklamowały się przy tegorocznym Super Bowl, w większości odwołały się do swoich starych i sprawdzonych reklam. Nie zabrakło jednak i takich spółek, które po prostu nie mogły tego zrobić. Jeszcze na początku 2003 roku niewielu wierzyło w to, że handel legalnymi plikami muzycznymi

Reklamodawcy badają kluby

Nie mając możliwości reklamowania się w tradycyjnych mediach, producenci alkoholu i papierosów upodobali sobie kluby, bary i puby. Zamieszczają tam swoje reklamy i zabiegają o względy barmanów. Dlatego lokale są na celowniku również firm badawczych. Jacek Czauderna z Nestlé FoodServices

Gwiazdy-skandalistki mogą zaszkodzić markom

płaszczu Burberry na łamach tygodnika "Wprost". Całostronicową reklamę w magazynie wykupiła krakowska firma Paradise Group reprezentująca brytyjski dom mody Burberry Group w Polsce. Tę samą reklamę mogli obejrzeć także czytelnicy m.in. miesięcznika "Elle". Z Paradise Group nie udało nam

Kontrowersyjne reklamy LOT-u po upadku Air Polonii

trafiona. To nawet dobrze, że wzbudza takie kontrowersje, bo zwykle to nasze reklamy były wygładzone i nobliwe. Z naszej perspektywy tym lepiej będzie ona spełniać zadanie polegające na informowaniu klientów o naszej promocji - mówi Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy LOT-u. Szefowie agencji reklamowych

Inca Kola to jest to

żołądki widzów - brunatnym płynem. Jednak wraz z nadejściem ery szklanego ekranu i reklam telewizyjnych popularność Coca-Coli zaczęła spadać, aż w końcu smak Ameryki musiał ustąpić miejsca trunkowi lepiej trafiającemu w lokalne gusta. Trzeba było sięgnąć po inny oręż. Szef Coca-Coli Douglas Ivester dobył

Big Star - z dżinsem bywa różnie

głośnymi. Americanos prowokuje, pokazując w swoich reklamach dmuchaną lalkę z sex-shopu albo warszawską syrenkę tańczącą na rurze w nocnym klubie. Levi's zaskakuje, pokazując sceny miejskiego rodeo, podczas którego mężczyzna musi chce okiełznać niepokorny samochód. Natomiast Big Star w swojej ostatniej

O czym marzą koreańskie kobiety?

, ale jeszcze niedawno niejedna Koreanka uważała tę markę za porządny francuski kosmetyk. Koncern LG przekonywał klientki w reklamach, że ta linia produktów pochodzi prosto z Paryża, choć od początku do końca była produkowana w Korei. Najpierw Isa Knox wykorzystywała nieznane twarze z Europy, ale już od

Jak wymyślono wielkie żarcie

siak raczej nie potencjalną klientelę fast foodów). W podobny sposób "nowe świeckie tradycje" kreowano w latach 50. wszędzie na Zachodzie, zawsze w zbieżności polityki z marketingiem. Amerykańskie reklamy tego okresu odwoływały się na przykład do retoryki zimnowojennej: płatki śniadaniowe

Ani Legia, ani Papież

telewizji zmieniło się w robienie reklam. Kręcisz głową. Co Ci się nie podobało? - Całe dnie siedziałam przed monitorem. Wychodziłam z pokoiku i nie umiałam rozmawiać z ludźmi. Stwierdziłam, że to nie dla mnie. Raz montowałam przez 22 godziny z rzędu. Wyzysk

Chińscy yuppies: Niech żyje partia

dużych miast chińskich stać na komfortowe mieszkanie, wakacje, edukację dzieci. Pracują w usługach, prywatnych firmach, specjalnych strefach ekonomicznych. To informatycy, dziennikarze, menedżerowie, prawnicy, specjaliści od reklamy czy marketingu. Płyną na fali wielkiego wzrostu gospodarczego

Reklama wkracza do piosenek

Takie marki, jak Porsche, Gucci czy Dom Perignon, coraz częściej pojawiają się w tekstach piosenek gwiazd rapu czy hip-hopu. A producenci coraz częściej im za to płacą. Sponsorowane teksty nie są obce także polskim artystom Apetyt na promowanie w ten sposób swoich produktów ma McDonald's. Spółka

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

M5 Industries

M5 Industries - wytwórnia zajmująca się efektami specjalnymi i tworzeniem reklam. Znajduje się przy Missouri Street w San Francisco. Jej założycielem jest Jamie Hyneman, znany z programu Pogromcy mitów. Firma zajmowała się między innymi reklamami Hondy, McDonald's oraz 7 Up.

Adblock

Adblock – nierozwijane już rozszerzenie dla przeglądarek WWW umożliwiające blokowanie wyświetlania reklam.Z rozszerzenia Adblock pochodzi Adblock Plus, rozszerzenie dla przeglądarek Mozilla Firefox (jedno z najpopularniejszych), Opera, Google Chrome , Internet Explorer, dla systemu Android

Spiceworld

" McDonald ? gitara Matt Rowe ? instrumenty klawiszowe Jon Themis ? gitara akustyczna "Munter" Williams ? gitara basowa Ciekawostki Pod tym samym tytułem została nakręcona komedia muzyczna o zespole. Utwór "Spice Up Your Life" wykorzystano w reklamie Spice Impulse Utwór "Move Over

DDB Warszawa

identyfikacji wizualnej firm i opakowań, firma doradztwa strategicznego Corporate Profiles Consulting, DDB Warszawa wraz z agencją interaktywną Tribal DDB, dom produkcyjny Gutenberg Networks z Cut Cut wyspecjalizowanym w produkcji reklam do mediów elektronicznych oraz grupa domów mediowych skupiona w Omnicom

Rhett & Link

filmowycho sponsorowaniu działalności filmowej. Stworzyli dotąd reklamy m.in. dla: McDonald's, Coca-cola, Taco Bell, Alka-Seltzer, Food Network, Microbilt, Sanyo, Kotulas, TV Guide, Baby Ruth, Starburst, Hummer i Cadillac oraz dla mniejszych znanych lokalnie firm. Partnerowali też General Motors

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.