pilot tupolewa

wg, PAP

Przyczyny grudniowej katastrofy tupolewa. MAK: Piloci niewłaściwie ocenili sytuację

Przyczyny grudniowej katastrofy tupolewa. MAK: Piloci niewłaściwie ocenili sytuację

- Niesprawność rewersów silników była prawdopodobną przyczyną katastrofy rosyjskiego samolotu pasażerskiego Tu-204, do której doszło 29 grudnia 2012 roku na lotnisku Wnukowo w Moskwie - informuje dziennik "Kommiersant".

"Piloci tupolewa byli bez szans". 12 przyczyn katastrofy smoleńskiej

PRZEGLĄD PRASY. Piloci prezydenckiego tupolewa nie mieli szans bezpiecznie wylądować w Smoleńsku - powiedział w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" Edmund Klich. Polski przedstawiciel akredytowany przy komisji MAK badającej katastrofę smoleńską wyliczył 12 przyczyn katastrofy Tu-154

Pilot tupolewów: za późno podjęto decyzję o odejściu na drugi krąg

Lech Kasprowicz, emerytowany pilot tupolewów z wieloletnim stażem, o przyczynach katastrofy samolotu Tu-154M, z zaznaczeniem że nie czytał wniosków raportu komisji:

Piloci Tupolewa zostali rzuceni na zbyt głęboką wodę

Piloci Tupolewa zostali rzuceni na zbyt głęboką wodę

Wieża: Jak 40 lądował bez zgody. Piloci: Tupolew też nie miał ostatecznej zgody

Wieża: Jak 40 lądował bez zgody. Piloci: Tupolew też nie miał ostatecznej zgody

O wydaniu komendy przerwania lądowania zeznali przed prokuratorami rosyjscy kontrolerzy - dowiedziała się reporterka TVN24Gdy samolot znajdował się na kilometr przed pasem, zorientowali się, że go nie widzą. Do tego załoga JAKa nie poprosiła ich o zgodę na lądowanie i nie podawała informacji o swoje

Za kilka dni piloci tupolewa znów będą mogli latać z VIP-ami

Za kilka dni piloci tupolewa znów będą mogli latać z VIP-ami

lotnicy trenowali m.in. nad Mazurami, Pomorzem i Małopolską.Cel to wyszkolenie dwóch, trzech załógDo wykonywania zadań na tupolewie przygotowanych jest obecnie trzech pilotów - dwóch dowódców załóg (w tym jeden instruktor) oraz jeden drugi pilot, a także technicy pokładowi. Wojsko chce, by za jakiś czas

Prof. Artymowicz: W pierwszych filmach Gargas świadkowie mówili o "plaśnięciu" tupolewa. Ale wtedy była teoria mgły, nie zamachu

Prof. Artymowicz: W pierwszych filmach Gargas świadkowie mówili o "plaśnięciu" tupolewa. Ale wtedy była teoria mgły, nie zamachu

Prof. Paweł Artymowicz, fizyk i astrofizyk z uniwersytetu w Toronto, nie znalazł żadnych dowodów na to, że w Smoleńsku doszło do zamachu. Jego zdaniem wina za katastrofę prezydenckiego tupolewa leży po stronie załogi. - Źle wyszkoleni piloci przekroczyli przepisy, obniżyli samolot poniżej

Były szef 36. specpułku: Raport Millera podaje, że załoga zrobiła wszystko, by się zabić. Bzdura

Były szef 36. specpułku: Raport Millera podaje, że załoga zrobiła wszystko, by się zabić. Bzdura

To pierwszy od dawna wywiad z dawnym szefem 36. specpułku, który ponad rok temu został rozwiązany po tym, jak wykryto szereg nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. To właśnie jego piloci kierowali prezydenckim tupolewem 10 kwietnia 2010 r. Ppłk Bartosz Stroiński lądował z kolei w Smoleńsku z

36. pułk dogadał się z Rosjanami - piloci Jaków będą szkoleni w Moskwie

36. pułk dogadał się z Rosjanami - piloci Jaków będą szkoleni w Moskwie

dopięte. Pozostają formalności - dodał ppłk Kupracz. Jak powiedział, umowa dzięki której piloci tupolewów będą się szkolić dwa razy w roku, powinna zostać podpisana w ciągu najbliższych tygodni.Obowiązek szkolenia załóg rządowych samolotów na symulatorach przewiduje nowy program szkolenia, przyjęty w

Nasi piloci szkolą się w lataniu na TU-154. Trenaż w Rosji

Nasi piloci szkolą się w lataniu na TU-154. Trenaż w Rosji

Pułkownik Robert Kupracz z Sił Powietrznych powiedział, że przewiduje się szkolenie kolejnych załóg. Już teraz piloci przygotowują się do latania Tupolewem, między innymi na symulatorach w Moskwie. "Ze względu na to, że przez dość długi okres nie mieliśmy do dyspozycji samolotu TU-154, przed

''NDz'': rządowe tupolewy z systemami zamontowanymi bez zgody producenta

''NDz'': rządowe tupolewy z systemami zamontowanymi bez zgody producenta

ostrzega załogę przed zderzeniem z ziemią.MON zakupiło te systemy w latach 1990-2001. Aby je zainstalować w samolocie, trzeba zmienić jego konstrukcję. A to wymagało konsultacji z producentem - zakładami tupolewa, oraz urzędem nadzorującym lotnictwo - czyli w tym przypadku MAK. Okazuje się jednak, że ani

Incydent gruziński

Incydent gruziński

lot do Gruzji za groźny dla życia prezydenta i bezpieczeństwa samolotu. Ostatecznie tupolew leci do Gandżi. Do Tbilisi prezydent z delegacją dojechali samochodami."Przyniósł wstyd i wykazał się tchórzostwem"Spór z pilotem miał dalsze konsekwencje. Po powrocie delegacji, 25 sierpnia 2008 r

"Eksperyment z drugim tupolewem nie podważy raportu MAK"

"Eksperyment z drugim tupolewem nie podważy raportu MAK"

podkreśla, że podczas eksperymentu z drugim tupolewem nie narażano życia pilotów. - Gdyby istniało ryzyko, że się rozbije nikt by tego eksperymentu nie przeprowadzał. Chodziło nie tyle o zweryfikowanie czy jest możliwe oderwanie samolotu, ile o zebranie danych, które będą poddawane analizie."Przepisy

Marcinkiewicz o nieprawidłowych lądowaniach pilotów Tu-154M: To jakaś masakra

Marcinkiewicz o nieprawidłowych lądowaniach pilotów Tu-154M: To jakaś masakra

Wczoraj Maciej Lasek, przewodniczący PKBWL i szef zespołu smoleńskiego przy KPRM, powiedział w rozmowie z TVP Info, że od 2008 roku do katastrofy w Smoleńsku piloci prezydenckiego Tu-154M wykonali aż 125 nieprawidłowych manewrów podejścia do lądowania. - Ja się przestraszyłem, naprawdę - powiedział

Dwa nowe śledztwa: dot. pilotów Jaka-40 oraz urzędników przygotowujących wizytę z 10.04

Dwa nowe śledztwa: dot. pilotów Jaka-40 oraz urzędników przygotowujących wizytę z 10.04

- jak podkreślił - dowodów dotąd nie stwierdzono.Na potwierdzenie płk Szeląg przywołał zamówione w śledztwie opinie biegłych: - Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, o tym, że paliwo lotnicze zatankowane przez rządowego tupolewa było prawidłowe; - Instytutu Geologii PAN o warunkach klimatycznych i

Błasika nie było w kokpicie? Klich: Mnie dziwi, że Rosjanie nie przekazali mocnych dowodów

Nowe odczyty czarnych skrzynek. RELACJA NA ŻYWOKlich: Głos gen. Błasika rozpoznali polscy specjaliści Klich przyznał, że największym zaskoczeniem jest niepotwierdzenie przez polskich prokuratorów obecności w kabinie pilotów gen. Andrzeja Błasika.Błasika nie było w kabinie? Prokuratura: Nigdy nie

Symulacja: na wysokości 20 metrów nie da się już poderwać Tu-154

Symulacja: na wysokości 20 metrów nie da się już poderwać Tu-154

- powiedział w rozmowie z TOK FM przedstawicie Polski akredytowany przy rosyjskim komitecie płk Edmund Klich. Według stenogramów nagrań z czarnych skrzynek załoga Tupolewa schodząc coraz niżej odliczała wysokość w dół właśnie do 20 metrów. Jak zaznaczył jednak płk. Klich wszystkie te próby były przeprowadzone

Instruktor Tu-154 wróci do szkolenia, jak się nauczy latać

Instruktor Tu-154 wróci do szkolenia, jak się nauczy latać

instruktor będzie musiał jeszcze przejść weryfikację w Polsce.Jedyny rządowy tupolew niemal rozbił się na lotnisku w Mińsku Mazowieckim, kiedy instruktor popełnił błąd podczas startu. Choć wojsko uznało to za zwykły incydent, okazało się, że instruktor zapomniał o podstawowych czynnościach. Na wysokości

Dowódca w kokpicie. "To jak gorący oddech na karku"

Dowódca w kokpicie. "To jak gorący oddech na karku"

Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) w Moskwie ogłosił dziś wstępny raport dotyczący katastrofy polskiego samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem. Można go przeczytać na stronie MAKMAK ustalił m.in., że w kabinie pilotów znajdowały się dwie postronne osoby. Według źródeł PAP, jedną z nich był gen

Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Pańskiego: "Dobry pomysł z tupolewem, brawo"; "Przejmujące, piękne, odważne i właściwe... Dziękujemy!".- Dla człowieka trzymającego się z boku, nie oglądającego tv ołtarz z tupolewem będzie po prostu upamiętnieniem zeszłorocznej tragedii i szansą na refleksję do jakiej roli ona urosła

Hypki: Za głupotę pilotów odpowiada szef MON

Według najnowszych doniesień rosyjskiego dziennika "Kommiersant" piloci TU-154M mieli świadomość, że w takich warunkach nie będą w stanie wylądować. Podczas podejścia kapitan Arkadiusz Protasiuk miał powiedzieć: "Nie zdołamy". Z relacji gazety wynika, że kapitan ewidentnie

Symulacja z czarnych skrzynek wyklucza zamach terrorystyczny

Symulacja z czarnych skrzynek wyklucza zamach terrorystyczny

Jerzy Miller, szef MSWiA, przewodniczący polskiej komisji badającej katastrofę, widział symulację w Moskwie 6 maja. Złożyły się na nią wyniki badań zapisów czarnych skrzynek. Słuchał też zapisów rozmów w kokpicie pilotów. Uważa, że konwencja chicagowska, która reguluje pracę, pozwala na ujawnienie

Rosyjski Tu-154 awaryjnie lądował w lesie

Nikt nie zginął i nie został ranny po awaryjnym lądowaniu tupolewa 154 w pobliżu miasta Iżma na północy Rosji. Samolot leciał w środę z Syberii do Moskwy i niespodziewanie w powietrzu stracił całe zasilanie elektryczne. Z wysokości 10 km pilot tupolewa zauważył zamknięte od lat wojskowe lotnisko

Seremet: Może nie być zarzutów ws. Tu-154. Macierewicz: Ale Rosjanie przyznali, że wprowadzili pilotów w błąd

Seremet: Może nie być zarzutów ws. Tu-154. Macierewicz: Ale Rosjanie przyznali, że wprowadzili pilotów w błąd

nacisk, dyrektywa - komentował Macierewicz. - A przecież z materiału dowodowego wynika, że kontrolerzy rosyjscy wprowadzić w błąd polskich pilotów. I to świadomie! - podkreślał. Seremet odpowiada Macierewiczowi: Nie chodzi o liczbę kawałków, a promień rozrzutu - Prezentujemy słowa pana Plustina, który

"Die Welt": Dla Kaczyńskiego świat zewnętrzny oznacza niebezpieczeństwo

W artykule pt. "Trauma smoleńska wciąż jeszcze różni Polskę" autorka przygląda się aktualnej debacie i zwraca uwagę, że PiS nadal mówi o wybuchu na pokładzie prezydenckiego tupolewa. "Trauma narodowa, która nadal trwa" - pisze "Die Welt", przypominając znane sceny

Ekspert w "Do Rzeczy" mówi o nowej teorii ws. katastrofy tupolewa. A Lasek na to: Dawno sprawdzone i nieprawda

przeprowadzającym z nim wywiad Cezarym Gmyzem . Co się stało 8,5 sekundy przed zderzeniem z brzozą? - Moim zdaniem kluczowy moment miał miejsce 8,5 sekundy przed brzozą - mówi. - Niektórzy piloci latający na tupolewach zwrócili uwagę na wykres, który jest w raportach MAK i Millera oraz ekspertyzie ATM - producenta

Jak-40, który lądował przed Tu-154, ostrzegał przed mgłą

swoistą procedurą, którą stosują piloci ze specpułku - gdy tylko jest to możliwe, przekazują kolegom ważne dane.Jak powiedział gazecie jeden z pilotów, prowadzący Tupolewa nie musiał zastosować się do tych ostrzeżeń. - Sam jednak, gdybym usłyszał takie ostrzeżenie, byłbym bardziej ostrożny - dodał

Macierewicz: Decyzja prokuratury ws. śledztwa smoleńskiego skandaliczna

To odpowiedź na wtorkowe informacje "Gazety Wyborczej" o umorzeniu dwóch śledztw po zawiadomieniach parlamentarnego zespołu, którym kieruje Macierewicz. Chodziło o podejrzenie manipulowania przy nagraniach zapisów z rejestratorów lotu tupolewa, a także ewentualnego "zaniechania

Kpt. Protasiuk odmówił lądowania w Gruzji, nie ćwiczył też jako pierwszy pilot na symulatorze Tu-154M

pilotów znalazły się też informacje o gen. Andrzeju Błasiku, szefie wojsk lotniczych, który miał być w kabinie pilotów tupolewa do ostatniej chwili. Jak podaje RMF FM powołując się na słowa przesłuchiwanych, Błasik miał wcześniej w zwyczaju zajmować miejsce drugiego pilota i pilotować samolot. Przez to

Klich: Przy rozbiciu samolotu dochodzi do mikrowybuchów. To skutek, a nie przyczyna katastrofy

- Dziś za późno na prostowanie, ludzie wierzą w zamach. Ale problem zaczął się 10 kwietnia, już pierwszego dnia można było zdementować, choćby to, że piloci robili cztery zejścia do lądowania - mówił.Klich przyznał, że od początku nie było wystarczającej polityki informacyjnej. - Przejąłem to na

Film "Śmierć prezydenta" autorstwa National Geographic. Tak świat zapamięta katastrofę w Smoleńsku?

Polskę. Potem był raport komisji Millera, który - przyznając rację tezom o błędach pilotów - zwracał uwagę na postawę rosyjskich kontrolerów. - Jeśli mówimy, że załoga podlegała presji psychologicznej ze strony VIP-ów na pokładzie tupolewa, to należy zwrócić uwagę, że podobnej presji ulegali Rosjanie

Gen. Skrzypczak: Często generał siada za sterami, żeby dostać dodatek

Pytany o obecność gen. Andrzeja Błasika w kabinie Tupolewa 154M, który rozbił się pod Smoleńskiem, mówi, że taka sytuacja często się zdarzała i była uznana w wojsku niemal za normę. - Moi koledzy generałowie wchodzili do kabiny pilotów. Byli tacy, co siadali za stery samolotów, i tacy, co

Władze ostrzegały o problemach z systemem hamowania Tu-204

typu zdarzały się już wcześniej. Uwzględniając powagę incydentu na lotnisku Tołmaczowo, Rosawiacja 28 grudnia 2012 roku skierowała na ręce prezesa spółki Tupolew dyrektywę z propozycją wypracowania pilnych przedsięwzięć prewencyjnych" - zakomunikowała Federalna Agencja Transportu

Czarne skrzynki Tu-154 zarejestrowały głos piątej osoby w kokpicie?

osiągnięciem niskiego pułapu - teraz śledczy wiedzą już o alarmie wszystkich urządzeń. Na skrzynkach też słychać ostrzeżenia pilotów Jaka-40, który godzinę wcześniej wylądował na lotnisku w Smoleńsku. Mieli oni w bardzo ostrych słowach dać do zrozumienia załodze tupolewa, że lądować tam nie powinna.TU-154 z

Macierewicz: przedstawiono skrajnie rosyjski punkt widzenia na katastrofę

Zdaniem Macierewicza celem konferencji było przedstawienie skrajnego rosyjskiego punktu widzenia na temat katastrofy.Według niego całkowicie pomija on fakt wprowadzania polskich pilotów w błąd. Powtórzył kolejny raz, że jego zdaniem polscy piloci otrzymywali fałszywe informacje co do wysokości i

W zespole Macierewicza zagnieździł się agent Urbana, Laska, a może Putina?

piloci Tupolewa nie zeszli poniżej 100 metrów. Podczas wywiadu w minionym tygodniu w studiu Telewizji Trwam, profesor przyznał jednak, że "oni niestety zeszli poniżej 100 metrów". Oto fragmenty wpisu na blogu senatora: "Otóż moim zdaniem Jarosław Kaczyński musi - dla własnej, smoleńskiej

Przed katastrofą smoleńską piloci Tu-154M lądowali nieprawidłowo aż 125 razy

i przez lata. To była pełzająca katastrofa - powiedział Lasek. "Piloci nie mieli właściwie przedłużanych uprawnień" Ocenił, że od 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, do którego należał tupolew, politycy oczekiwali pełnej gotowości i nie przyjmowali do wiadomości, że może on nie

Oto dlaczego konferencji "ekspertów Macierewicza" nie da się traktować poważnie [10 ABSURDÓW]

Cieszewski z University of Georgia. Opowiadając o ostatnich chwilach przed katastrofą tupolewa, wyjaśniał, że czas dwóch sekund to mniej więcej tyle, ile trwa dźwięk "Piijiii, bziuuu!".3. Rozgotowane parówki jako dowód wybuchu przedstawił Andrzej Ziółkowski z Instytutu Podstawowych Problemów

Zagadki komisji Millera

wskazaniami złego wysokościomierza, faktycznie byli na 39 m.Eksperymenty na bliźniaczym tupolewie pokazały, że można było "oszukać" automatycznego pilota i wykonać sztuczkę pozwalającą na "odejście w automacie" na lotnisku bez systemu precyzyjnego podejścia. Ale uwaga: okazało się, że tej

Tupolew wróci z remontu z opóźnieniem. Trafi na sprzedaż ?

tupolewa, piloci nie mogą latać na tym typie samolotu, nie mają też możliwości robienia treningów zastępczych. Polska zrezygnowała ze szkoleń na symulatorach w Rosji w 2007 roku, bo zdaniem wojskowych z Dowództwa Sił Powietrznych nie spełniały kryteriów po tym, gdy Tu-154 z 36. Specjalnego Pułku

Palikot w TOK FM: Wrak na złom. Jesteśmy nieracjonalni i uwikłani w rozmowę z trupami

Wczoraj odbyło się posiedzenie Rady Bezpieczeństwa Narodowego, gdzie omawiano m.in. sprawę wraku tupolewa. Janusz Palikot, który był na spotkaniu, mówił w Poranku Radia TOK FM, że z przedstawionego raportu prokuratora generalnego wynika, że Rosja nie gra wrakiem, by wpływać na sprawy wewnętrzne w

Piasecki w "Kontrwywiadzie" do Hofmana: "Jeśli dojdziecie do władzy, to nic więcej nie wyjaśnicie"

- Panie redaktorze, śmiech pusty, litość i trwoga, jeśli po czterech latach mówią, że kawałek w brzozie to "najprawdopodobniej" kawałek kadłuba tupolewa? Kluczowe dla całej tej konferencji było słowo "najprawdopodobniej" - podsumował wczorajszą konferencję prokuratury ws

Piloci wściekli na rosyjski raport

zginął w Smoleńsku. - Rosjanie podali, jaka była widoczność. To prawda. Ale nie poinformowali, jaką informację o panującym na lotnisku ciśnieniu przekazali załodze tupolewa - mówi Fiszer. - A to klucz do odpowiedzi na pytanie, czemu byli tak nisko. Bo właśnie na podstawie informacji o ciśnieniu pilot

Piloci o tym, dlaczego nie zadziałał system automatycznego odejścia

+uchod+ działa" - powiedział Fiszer. Jego zdaniem, ponieważ samolot i symulator używane przez rosyjski MAK do doświadczeń w czasie badania katastrofy smoleńskiej nie miały FMS, wykazały, że przycisk "uchod" działa tylko gdy lotnisko ma ILS. Zdaniem Fiszera piloci tupolewa, który rozbił się

Pilot: Mówiłem im o złych warunkach w Smoleńsku

samolot wyleciał o godz. 5.29, na miejscu był o 7.22. - Już wtedy warunki na lotnisku były trudne, poniżej minimum bezpieczeństwa, i ciągle się pogarszały. Mgła gęstniała, nie było widać chmur - opowiada Wosztyl. Pilot potwierdza, że załoga jaka trzy razy łączyła się przez radio z załogą tupolewa i

Piloci 36. Pułku wracają do formy. Nie wiadomo, kiedy zaczną latać z VIP-ami

kiedy załogi tupolewa z 36. specpułku będą gotowe. - tego nie wiadomo. Na razie dalej trenują na jedynym takim samolocie w rządowej flocie, pod okiem dwóch instruktorów: cywilnego z Rosji i wojskowego ze swojego pułku. - Wszystko zależy od tego, jak pilot przeznaczony do szkolenia będzie wykonywał swoje

Kto rozpoznał głos Błasika? "Rzeczpospolita": Nikt nie chce się przyznać

Pierwszy raz głos generała Andrzeja Błasika w kabinie pilotów prezydenckiego tupolewa rozpoznano jeszcze w kwietniu 2010 roku. Tyle że do dziś nie wiadomo, kto dokonał identyfikacji. Pod stenogramami rozmów z kokpitu opracowanymi przez rosyjski MAK jest dopisek: "Identyfikacji rozmówców

Szczątki tupolewa i rzeczy ofiar w garażu w Smoleńsku. Sprawę bada prokuratura

Piotr Guział przebywał w Smoleńsku w poniedziałek i we wtorek razem z oficjalną delegacją, żeby podpisać nową umowę międzymiastowej współpracy."W reklamówkach były szczątki tupolewa". Co burmistrz Ursynowa odkrył w Smoleńsku?Po złożeniu kwiatów chciał przyjrzeć się miejscu katastrofy

Kraśko: Wolałbym lepiej zapamiętać prof. Rońdę. Byłoby nieeleganckie, jeślibym go atakował

trzy osoby. Ten program obejrzały 2 mln ludzi."Byłoby to nieeleganckie"Przypomnijmy: ekspert zespołu Macierewicza stwierdził w TVP, że ma dowody na to, że piloci prezydenckiego tupolewa nie zeszli poniżej wysokości 100 m. Ale nie chciał ujawnić, skąd to wie. Za to w Telewizji Trwam przyznał

36. specpułk w likwidacji - w ulotce chwali się lotami z Lechem Kaczyńskim

Ulotkę wydrukowaną po 10 kwietnia 2010 roku ilustruje zdjęcie Lecha Kaczyńskiego na tle tupolewa. Zrobiono je w 2006 roku w czasie wizyty prezydenta w Iraku. Jednostka chwali się też osiągnięciami, a nawet fotografią proporca "Wzorowy pododdział Sił Powietrznych". Katastrofa smoleńska

Macierewicz niezmiennie: Byli naprowadzani na śmierć, podnieśli tupolewa i wtedy nastąpiła eksplozja

uniknięcia katastrofy. - Podstawowy wniosek wskazuje na błędy ośrodka decyzyjnego w Moskwie. Chociaż nasi piloci byli naprowadzani na śmierć, chociaż wydano im komendę wtedy, gdy ta śmierć wydawała się nieuchronna, to oni stamtąd uciekli. Podnieśli samolot, chociaż miał uderzyć w zbocze, i wtedy nastąpiła

Rosjanie przeciągają remont rządowego Tu-154M

Tupolew miał wrócić z remontu dziś. Rosjanie uznali jednak, że potrzebują więcej czasu na sprawdzenie instalacji elektrycznych i systemu TAWS, który ostrzega pilotów o zbliżaniu się samolotu do przeszkody. Informacyjna Agencja Radiowa ustaliła, że w kilku punktach opis instalacji nie zgadza się ze

Hypki: Płk Stroiński zasłania się niepamięcią. To wygodne

rozwiązanej już jednostki siedzieli za sterami prezydenckiego tupolewa 10 kwietnia 2010 r. Według Stroińskiego "z raportu komisji Millera wynika, że załoga zrobiła wszystko, żeby się zabić". - Tam jest wiele rzeczy nieprawdziwych. Choćby stwierdzenie, że piloci byli źle wyszkoleni - powiedział m.in

Rosyjscy eksperci lotniczy bronią kontrolerów ze Smoleńska

, zabezpieczcie lądowanie". Jednak on o to nie poprosił - zauważył Akimienkow.Rosyjski pilot podkreślił też, że załoga polskiego Tupolewa powinna była podchodzić do lądowania sterując ręcznie, a nie na pilocie automatycznym.Z kolei pilot lotnictwa cywilnego Władimir Gierasimow, którego także przytaczają

Prokuratura umorzyła śledztwo ws. odsłuchania przez Kwiatkowskiego nagrań z czarnych skrzynek

W październiku w Instytucie Ekspertyz Sądowych minister Kwiatkowski i dziennikarze wysłuchali nagrania z samolotowego rejestratora: rozmowy wieży w Mińsku z - jak to określono - "nie naszym" samolotem oraz szumu w kabinie pilotów. Później sam Kwiatkowski wysłuchał w słuchawkach

Porównanie wniosków komisji Millera i MAK

kontrolera strefy lądowania nakazująca przerwanie zniżania; nieprawidłowe wyszkolenie pilotów tupolewów w 36. pułku.Komentarz: Rosyjski raport pomija jako okoliczności sprzyjające katastrofie błędy kontrolerów. Według komisji Millera kontrolerzy - gdyby podawali prawdziwe dane, reagowali prawidłowo - mogli

Płk Pietrzak: Nigdy nie było szkoleń na symulatorach Tu-154

Na pytanie, czy prawdopodobne jest, by generał Błasik w momencie lądowania tupolewa w Smoleńsku siedział za sterami samolotu, płk Pietrzak stwierdził, że trzeba poczekać na wyniki badań DNA, które "mogą potwierdzić, czy ktoś inny siedział na fotelu pilota, niż sami piloci".- Patrząc na to

Groby Pańskie w polskich kościołach [ZDJĘCIA]

Chrystus złożony w tupolewie, monstrancja tuż za kabiną pilotów, w kościele w RumiGrób Pański z elementami smoleńskimi w Łodzi w kościele Matki Boskiej RóżańcowejKościół św. MarcinaKościół katedralny diecezji warszawsko-praskiejKościół św. Stanisława KostkiKościół parafii Dzieciątka Jezus. Zdjęcie

Drugi polski Tu-154 M pomoże w śledztwie? Chcą go zbadać eksperci

samolotu o ziemię piloci próbowali poderwać maszynę. Jeśli tak, to czy próbowali zrobić to sami, czy może chcieli to zrobić przy pomocy ponadstandardowych urządzeń, w które był wyposażony samolot.Odpowiedź na te i inne pytania może dać właśnie przebadanie drugiego tupolewa. Na razie jednak oficjalnej

Tu-154 wylądował w tajdze

nad maszyną.41-letni pilot Jewgienij Nowosiołow, który wylatał w powietrzu 8,5 tys. godzin (dla porównania kapitan prezydenckiego tupolewa, który rozbił się w Smoleńsku, miał nalot 3,5 tys. godzin), szukał miejsca do awaryjnego lądowania, ale pod spodem była porośnięta tajgą republika Komi położona na

"Smoleńscy" piloci JAK-40 latają normalnie. Ale poszli na kursy

pośrednich przyczyn tragedii. Wspomniano też o tym w raporcie MAK nt. tej katastrofy. Szkolenia polskich pilotów na symulatorach lotu Tu-154M wstrzymano w 2006 r."Nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować"10 kwietnia 2010 JAK-40 lądował przed prezydenckim tupolewem. Załoga ostrzegała pilotów

Błaszczak w TOK FM: Komisja musi zacząć pracę od nowa. Jerzy Miller się skompromitował

Dziś premier spotka się z członkami komisji Millera. Początek w południe. Według polityków PiS, ujawnienie przygotowanych w Krakowie stenogramów z kabiny pilotów TU-154M powinno spowodować wznowienie polskiej komisji badającej okoliczności katastrofy smoleńskiej.Są polskie stenogramy z

Rosja: Wzrosła liczba ofiar katastrofy Tu-204. Dwie osoby nadal w stanie krytycznym

systemu hamowania. Rosyjska agencja powołała się na źródło w sztabie koordynującym likwidację skutków tego wypadku lotniczego.Tu-204 rozbił się podczas lądowania. Należąca do linii lotniczych Red Wings maszyna leciała bez pasażerów. Na pokładzie była 8-osobowa załoga. - Według wstępnych ustaleń piloci po

Zawiódł system ostrzegawczy?

Chodzi o tzw. TAWS - specjalny system komputerowy, który z wyprzedzeniem ostrzega pilotów przed np. wzgórzami lub masztami antenowymi, które mogą napotkać, podchodząc do lądowania. Gdy pilot niebezpiecznie zbliża się do takiej przeszkody albo leci zbyt nisko, w słuchawkach rozlega się syrena, a

Na wniosek Rosjan zlustrowano pilotów Tu? "To byłby skandal" - sejmowa komisja zajmie się sprawą

było tak, jak napisała "Rzeczpospolita", to moim zdaniem byłby to skandal - oświadczył Kalisz. Według niego prokuratura mogła odmówić realizacji wniosku o pomoc prawną rosyjskich śledczych ws. polskich pilotów.Oburzenie faktem lustracji pilotów tupolewa wyraził też poseł PO Adam Szejnfeld

Ustalenia śledczych: katastrofa nie mogła być spowodowana problemami technicznymi

KATASTROFA SAMOLOTU PREZYDENTA: Relacja na żywo| Kto był na pokładzie | Zdjęcia z miejsca katastrofy | Forum | Serwis specjalny Tupolew, którym na uroczystości rocznicowe w Katyniu leciał prezydent, był w doskonałym stanie - oświadczył w niedzielę szef Komitetu Śledczego przy prokuraturze Rosji

Tupolew dziś nie poleci. Eksperyment znów odsunięty w czasie

plany.- Dzisiaj o godz. 15 odbędą się tylko loty szkolne pilotów 36. specpułku - poinformował ppłk. Robert Kupracz z Dowództwa Sił Powietrznych. Samolot ma być testowany także w sobotę, ale kiedy odbędzie się ostatni oblot weryfikacyjny - nie wiadomo.Słowo honoru niedotrzymaneW poniedziałek rzecznik

Tupolew wystartował z centrum tajgi. Pół roku temu prawie się tam rozbił

2200Załoga nie była w stanie określić aktualnej pozycji maszyny ani doprowadzić jej do któregoś z czterech portów lotniczych w regionie: Peczory, Uchty, Workuty lub Uzinska. Ponieważ w zbiornikach znajdował się już tylko półgodzinny zapas paliwa, pilot skierował tupolewa na pierwsze lądowisko, jakie

"Newsweek" ujawnia tezę z nieopublikowanego jeszcze raportu Millera

lotnisku w Smoleńsku. Komisja Millera przeprowadziła jednak eksperyment na drugim polskim tupolewie i okazuje się, że przycisk "uchod" zadziałałby także na lotnisku bez ILS. Piloci mogli tego nie wiedzieć, bo takich informacji nie było w oficjalnej instrukcji TU-154M. - Piloci mogliby się o tym

Ukraina nie strąciła rosyjskiego Tu-154?

4 października 2001 r. lecący z Tel Awiwu do Nowosybirska Tu-154 linii S7 Airlines eksplodował nad Morzem Czarnym, ok. 240 km od Półwyspu Krymskiego. Pilot znajdującego się w pobliżu armeńskiego An-24 widział, jak wybuch rozerwał samolot pasażerski na strzępy. Początkowo podejrzewano zamach, ale

Nowa analiza smoleńskiego blogera. Tu-154 schodził za szybko

dotyczące lądowania na lotnisku Siewiernyj (linia zielona) z informacjami z upublicznionych rozmów w kabinie pilotów. Nie ma nich specjalistycznych informacji o locie, ale są podawane parametry dotyczące m.in. kursu, ścieżki podchodzenia, czy wysokości podawanej przez załogę tupolewa (na wykresie trasa

Tupolew do dyspozycji komisji najwcześniej w przyszłym tygodniu

Samolot miał zepsuty wyświetlacz w kokpicie, który przekazywał pilotom m.in. informacje z systemu TAWS (ostrzegającego o zbytnim zbliżaniu się do ziemi). Usterka jest już usunięta, ale Siły Powietrzne mają wykonać jeszcze dwa loty testowe tupolewa. Pierwszy - weryfikacyjny i drugi przed nadaniem mu

"Rz": Rosja chce unieważnia zeznań kontrolerów ze Smoleńska

materiałów.Paweł Plusnin i Wiktor Ryżenko to najważniejsze osoby z punktu widzenia rosyjskich śledczych - podkreśla "Rzeczpospolita". To oni sprowadzali polskiego tupolewa, a ich polecenia wpływały na decyzje pilota prezydenckiego samolotu. "Rz" przypomina również najważniejsze niejasności z

Rządowy TU-154M ćwiczy loty nad Wrocławiem [Relacje Alertowiczów]

Jak nieoficjalnie dowiedział się Alert24 na wrocławskim lotnisku rządowy samolot ćwiczył m.in. technikę lądowania Touch and Go.- Około godz. 13:00 rządowy Tupolew zniżył się nad pasem startowym. Gdy prawie dotknął płyty lotniska w ostatniej chwili pilot zwiększył ciąg i poderwał maszynę do góry

Komisja Millera spotka się z Kierownictwem Sił Powietrznych

Spotkanie to konsekwencja publikacji raportu komisji kierowanej przez szefa MSWiA Jerzego Millera. W miniony piątek komisja zaprezentowała raport opinii publicznej. W trakcie prezentacji omówiono ostatnie minuty lotu prezydenckiego Tupolewa, przyczyny tej tragedii i zalecenia na przyszłość. Wiele

"Czego jeszcze nie wiemy o Smoleńsku? Jest kilka zagadek. I zapisy skrzynki QAR"

lotu dostarczony przez MAK i zapis z komisji Millera są zgodne: rosyjski kontroler trzy razy mówił załodze tupolewa, że pogoda nie pozwala na lądowanie. A jeśli pilot mimo wszystko ląduje... * Jan Osiecki - dziennikarz, pasjonat lotnictwa, współautor (wspólnie z Tomaszem Białoszewskim i Robertem

Na polskich pilotów z 36 pułku były skargi z innych lotnisk

kwietnia godzinę przed katastrofą prezydenckiego tupolewa, mógł naruszyć procedury lotnicze. Piloci z 36. specpułku tłumaczą gazecie, że samoloty, którymi dysponują (Jak-40 i Tu-154), są zbyt stare, by sprostać wymogom zachodnich lotnisk cywilnych, i dlatego są skargi. - Te maszyny mają zakaz lądowania na

Tupolew dla Miedwiediewa

Warszawę i Pragę. Potem tym samym tupolewem poleciał do Paryża minister obrony Anatolij Sierdiukow i ma być to jego główny samolot do podróży zagranicznych. - Leciałem razem z ministrem do Paryża. Samolot jest bardzo komfortowy i szybki. Nasi piloci go chwalą i twierdzą, że w wersji VIP-owskiej będzie

Rosyjski Tu-154 o krok od katastrofy [WIDEO]

całego lotu. Prowadzący tupolewa pilot musiał wrócić na lotnisko, z którego wystartował. Na szczęście awaryjne lądowanie przeprowadził perfekcyjnie i maszyna bezpiecznie wyhamowała na pasie startowym.Kłopoty w trakcie lotu oraz lądowanie samolotu Tu-154Pierwsze komentarze opisujące te zdarzenie

Raport Millera. Media w USA: polski raport obwinia częściowo Rosję za katastrofę

raportu rosyjscy kontrolerzy lotów błędnie potwierdzili pilotom, że Tupolew znajdował się na właściwej pozycji do podejścia do lądowania na lotnisku w Smoleńsku".W korespondencji przytacza się krytykę raportu wygłoszoną przez wiceprzewodniczącego Komisji Spraw Zagranicznych rosyjskiej Dumy (izby

USA.Media: polski raport obwinia częściowo Rosję za katastrofę smoleńską

pilotom, że Tupolew znajdował się na właściwej pozycji do podejścia do lądowania na lotnisku w Smoleńsku". W korespondencji przytacza się krytykę raportu wygłoszoną przez wiceprzewodniczącego Komisji Spraw Zagranicznych rosyjskiej Dumy (izby niższej parlamentu) Andrieja Klimowa. Powiedział on agencji

Komentarze: Dlaczego nie zadziałał przycisk "uchod" w Tu-154M?

bez ILSNatomiast były pilot wojskowy mjr dr Michał Fiszer z miesięcznika "Lotnictwo" przypuszcza, że w polskiej maszynie - z uwagi na inne wyposażenie niż w oryginalnych maszynach produkcji radzieckiej - samolot mógł jednak automatycznie przerwać lądowanie na lotnisku bez ILS. Polski tupolew

Mec. Rogalski już nie o mgle: Smoleńsk to zwyczajny wypadek

- Główni odpowiedzialni za katastrofę zginęli na pokładzie tupolewa. Stawiam na zasadniczą winę po stronie polskiej - powiedział Rogalski dziennikowi. W ocenie prawnika zawinił przede wszystkim system szkolenia pilotów wojskowych i "nieegzekwowanie przez nich podstawowych procedur

Gen. Czaban: Nikt nie szkoli pilotów, żeby ryzykowali

ogląd warunków pogodowych z ziemi, inny z samolotu, a pierwszy pilot Tupolewa Arkadiusz Protasiuk wiedział, że godzinę wcześniej na smoleńskim lotnisku wylądował Jak-40 pilotowany przez mniej doświadczonego lotnika, dlatego mógł sprawdzać czy warunki pogodowe były faktycznie takie złe."Nikt nie

Komorowski o Tu-154M: Będzie wykorzystywany przez wszystkich

Kilka dni temu w Rosji zakończył się remont samolotu specjalnego Tu-154M. Dotychczas nie wiadomo, czy i w jaki sposób będzie on wykorzystywany przez polskie władze.W lipcu MON informował, że ma trzy scenariusze wykorzystania tupolewa: powrót maszyny do 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego

Czarna seria Tu-154

Na pokładzie lecącego do Moskwy tupolewa było 116 pasażerów i ośmiu członków załogi. Jeden z trzech silników zapalił się, gdy samolot był na pasie startowym.Wybuchła panika, pasażerowie, depcząc się wzajemnie, usiłowali się dostać do drzwi, ale udało się odblokować tylko jedno wyjście awaryjne na

W Smoleńsku rozpylono hel? Rogalski: Niczego nie wykluczam

czarnych skrzynek i z nagrań z wieży jasno wynika, że tupolew obniżał się stopniowo. Piloci mieli świadomość tego, co dzieje się z maszyną - tłumaczy.Czytaj więcej: "Hel w Smoleńsku?" na stronie Wprost.pl.Czarnobyl a sprawa polska. Nuklearna katastrofa według prasy PRL

Tu-154 miał problemy z lotem. Jest śledztwo [WIDEO]

Na portalu You Tube pojawiły się nagrania wideo z lotu samolotu Tu-154 RA-85563. Odbył się ona na podmoskiewskich lotnisku Czkałowskij prawdopodobnie 29 kwietnia. Na filmach widać, że samolot ma problem z lotem. Kołysze się i traci wysokość. Pilotom ledwo udało się wylądować. Prokuratora wojskowa

Komu jeszcze 250 tys. odszkodowania? Rodzinom policjantów poległych na służbie

bliscy pilota, który zginął w 2009 r., razem z innym ratownikiem, w katastrofie śmigłowca koło Jarostowa w dolnośląskim. Ministerstwo Zdrowia gotowe jest jednak na prowadzenie rozmów i podpisanie ugód z rodzinami w tej sprawie.Sprawy odszkodowań dla bliskich m.in. żołnierzy, którzy polegli na misjach czy

Raport Millera opóźniony z powodu usterki Tu-154. "Dmuchają na zimne"

reporterem TOK FM.Także zdaniem Dowództwa Sił Powietrznych tupolew może normalnie latać, bo szkolą się na nim piloci. To samo twierdzą inni eksperci.Eksperyment ma polegać na locie sprawnym Tu154M i odegraniu wszystkich zachowań załogi, włącznie z dialogami ze stenogramów, z samolotu, który rozbił się w

MAK o obecności Błasika: to była bezpośrednia presja

nazywać rzeczy po imieniu: to była bezpośrednia presja psychiczna na załogę" - mówił jeden z przedstawicieli MAK. Jak zaznaczył, nie ma tu znaczenia fakt, czy piloci byli w słuchawkach, czy nie, bo z jego doświadczenia wynika, że w kokpicie tupolewa wszystko słychać. Odnosząc się do ustaleń polskiej

"Rzeczpospolita": Rosjanie w ostatniej chwili poznali szczegóły lotu Tu-154

prezydenckiego Tupolewa. Według pilota - instruktora Dariusza Szpinety, brak takiego numeru to poważne przeoczenie, które mogłoby skutkować niewpuszczeniem samolotu z polską delegacją na lotnisko.Nieoficjalnie jeden z wysokich rangą urzędników MSZ, na którego powołuje się "Rzeczpospolita", przyznał że

Kto decydował w Smoleńsku

nie miała precyzyjnej prognozy pogody. O pogarszającej się widzialności informował polski Jak-40, który lądował w Smoleńsku wcześniej tego ranka. Tupolew z prezydencką delegacją na pokładzie zszedł na 20 m nad ziemię, piloci usiłowali poderwać maszynę, ale nie zdołali. I - jak wykazała potem symulacja

Katastrofa w Smoleńsku to tragiczny wypadek. Nie zamach [FAKTY]

, kiedy wiadomo, że lądowanie może zakończyć się niepowodzeniem - było spóźnione. Według ekspertów z komisji Millera właśnie złamanie procedur bezpieczeństwa przez pilotów tupolewa doprowadziło do zderzenia z feralną brzozą, którego skutkiem było oderwanie fragmentu lewego skrzydła wraz z lotką, a w

Ekspert: Na pokładzie Tu-154 powinien być rosyjski nawigator

"Russkij Newsweek". "W danym wypadku wymogu tego nie dopełniono" - dodał.Niektóre fragmenty opublikowanego w zeszłym tygodniu w Polsce stenogramu rozmów w kabinie pilotów Tupolewa ekspert ten ocenił jako próbę wywarcia presji na załogę. W charakterze przykładu przytoczył

W prezydenckim samolocie zadziałał system ostrzegający

zbliżaniem się ziemi, były zapisane na czarnych skrzynkach. Kluczowe jest to, czy lotnisko w Smoleńsku było zarejestrowane w systemie EGPWS, który był zainstalowany na pokładzie prezydenckiego Tupolewa - jeśli było zarejestrowane, to doszło do błędu ze strony pilotów - stwierdził Świerczek. Jeśli nie było

Macierewicz: Raport Millera tłumaczony z rosyjskiego na polski. Niekończąca się lista sensacji...

Poseł Antoni Macierewicz nie daje nam odetchnąć. Po sensacjach na miarę ustalenia, że prezydencki tupolew został "obezwładniony" przyszedł czas na kolejne rewelacje. - Nie wiem, czy państwo wiedzą, że jest taka szczególna cecha. Ten raport tak długo się ukazywał, bo był tłumaczony. Ale

Katastrofa TU-134 w Rosji. Nawigator samolotu był pijany?

wylatanych ponad 13 tys. godzin, głównie na maszynach typu TU-134.Okazuje się także, że żaden z członków załogi nigdy wcześniej nie lądował na lotnisku w Pietrozawodsku. - Trudne warunki pogodowe, ciemności i nieznany teren mogły spowodować, że piloci nie byli w stanie zorientować się w trudnej sytuacji

"To idiotyczne". Olejnik nie wierzy w zamach na Kaczyńskiego

piloci - dodaje Olejnik.Zamach? "To byłoby idiotyczne"Dziennikarka mówi też, że nie dziwi się, że wiele osób wierzy, że 10 kwietnia dokonano zamachu na prezydenckim tupolewie. - Bo jak pytam pana prokuratora, a on mówi, że nie było zamachu konwencjonalnego, no to pytam, czy był

"Prokuratura nami manipuluje. Niech przeproszą ci, którzy zorganizowali lot do Smoleńska"

informacji na temat atmosfery panującej na pokładzie prezydenckiego tupolewa. - Z rozmów załogi, ze stewardesą widać, że oni byli bardzo niezdecydowani co do lądowania. Nie wiedzieli co zrobić - mówił Imielski. Przeczytaj polskie zapisy rozmów z Tu-154M TUTAJ »> Komentator uważa, że ujawnione

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

ANT-20

ANT-20 "Maksym Gorki" – radziecki samolot transportowo-propagandowy z 1934 r., konstrukcji Tupolewa. HistoriaSamolot został zaprojektowany przez Andrieja Tupolewa i zbudowany między 4 lipca 1933 i 3 kwietnia 1934. Powstanie maszyny związane było z czterdziestoleciem pracy pisarskiej Maksyma

Tu-144

Tu-144 (ros. ??-144) – radziecki naddźwiękowy samolot pasażerski skonstruowany przez biuro konstrukcyjne Andrieja Nikołajewicza Tupolewa. Na Zachodzie samolot nazwano Konkordskij z powodu podobieństwa tego samolotu do Concorda. Rosyjska telewizja TV6 sugerowała, że nazwa ta pochodzi

MiG-105

startowego. Po osiągniętej przez pojazd macierzysty odpowiedniej wysokości i prędkości samolot odłączał się od niego i wykonywał manewr ostatecznej korekcji orbity. Statek macierzysty miał być budowany przez Tupolewa. Technologie opracowane dla tej konstrukcji prawdopodobnie zaimplementowano w samolotach

Polowanie na Czerwony Październik (film)

), Scott Glenn (jako kpt. Bart Mancuso, dowódca USS "Dallas"), Stellan Skarsg?rd (jako kpt. Tupolew, dowódca "Konowałowa") oraz Krzysztof Janczar (jako Adriej Bonowia, zastępca kapitana Tupolewa). Opis fabułyZimna wojna. Z radzieckiej bazy wojennej niedaleko portu Murmańsk wypływa okręt podwodny typu

Katastrofa lotu Vnukovo Airlines 2801

postanowili lądować na pasie nr 28, co wymagało korekty kierunku lotu. O godzinie 8:19 GMT drugi pilot stwierdził, że maszyna zboczyła z kursu. W tym samym czasie kontroler lotów poinformował załogę samolotu, że maszyna leci za wysoko i domagał się natychmiastowego zmniejszenia wysokości lotu. O godz. 8:22:17

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.