jak załatwić podpis elektroniczny

jp

Czeladź ma podpis elektroniczny

Czeladź ma podpis elektroniczny

Już od stycznia mieszkańcy będą mogli załatwić większość spraw przez internet dzięki podpisowi elektronicznemu.

Umorzenie mandatu przez internet? To możliwe - ruszył ePUAP

Od dziś wiele urzędowych spraw można będzie załatwić bez wychodzenia z domu. Wystarczy skorzystać z tzw. profilu zaufanego. To bezpłatna forma podpisu elektronicznego ułatwiającego korzystanie z elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Dzięki profilowi zaufanemu każdy z nas za pośrednictwem internetu może załatwić sprawy administracyjne w urzędach wojewódzkich, niektórych urzędach gmin, oddziałach ZUS, urzędach skarbowych, konsulatach.

Nowa elektroniczna usługa ZUS

Jeśli masz certyfikowany podpis elektroniczny od dziś (poniedziałek) możesz załatwić wiele formalności w ZUS przez internet.

Podpis elektroniczny od "ręki"

W sześciu polskich miastach: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy i Lublinie można "od ręki" załatwić podpis elektroniczny i otrzymać wszystko, co potrzebne do jego stosowania. Dotychczas było to możliwe tylko w Warszawie i wiązało się z kilkudniowym oczekiwaniem

Umowa sprzedaży samochodu przez internet. E-podpisy bliżej wdrożenia

urzędami. Nowe przepisy wprowadzają także tzw. pieczęć elektroniczną. Ma ona służyć uwierzytelnianiu dokumentów przez instytucje. To niejedyna nowelizacja ustawy o e-podpisach. W komisji "Przyjazne państwo" trwają prace nad ustawą, która miała załatwić najpilniejsze sprawy. Projekt również

Prezydenci Polski i Estonii: nasze reformy przykładem dla Ukrainy

wykonywanych online, 25 proc. naszego społeczeństwa głosowało elektronicznie" - wymieniał. Jak zaznaczał Estonia ma specjalne ustawodawstwo ws. podpisu cyfrowego, które daje jego posiadaczowi unikalną tożsamość do załatwiania bardzo wielu spraw online. Chwalił się, że jego kraj ma też specjalny system

Zakładanie firmy przez internet? W Warszawie już można

Zakładanie firmy przez internet? W Warszawie już można

rozpoczynających własny biznes.Jednak w całej akcji chodzi o złożenie wniosku, a nie całkowite załatwienie formalności bez odwiedzania urzędu. Taki sposób jest dostępny jedynie dla osób posługujących się podpisem elektronicznym. Pozostali mogą pobrać i wypełnić odpowiedni wniosek ze strony internetowej urzędu

ZUS przez internet

System jest przejrzysty, na pewno ułatwi pracę. Muszę tylko wystąpić do szefa o wykupienie podpisu elektronicznego - powiedziała pani Elżbieta po prezentacji nowej usługi internetowej ZUS Chodzi o system EUP (Elektroniczny Urząd Podawczy), który umożliwia załatwienie wiele formalności w

E-podpis: kolejna klapa informatyzacji

na razie nie funkcjonuje on w Polsce tak, jak powinien. Zdaniem resortu szansą na jego upowszechnienie byłoby dołączanie podpisów w postaci chipa w elektronicznych dowodach osobistych, tak jak to się dzieje w wielu państwach europejskich. To jednak u nas chwilowo science fiction.Może przedłużyć

Urzędnicy otworzą elektroniczne wrota

, wprowadzenie podpisu elektronicznego i systemu obiegu dokumentów. - Chcemy, by każdy obywatel miał dostęp do systemu i mógł załatwić niemal wszystkie sprawy bez wizyt w urzędzie - mówi wojewoda Perczak. Projekt ma być finansowany ze środków UE w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-13.

Likwidacja papierkologii się opłaci

Likwidacja papierkologii się opłaci

wdrażanie e-usług na poziomie paneuropejskim. Chodzi o to, że jak już w Polsce zaczniemy wreszcie wydawać dowody osobiste z e-podpisem, to na podstawie takiego dowodu Polak powinien móc załatwić sprawę urzędową także w Portugalii, a Portugalczyk w Polsce. Jeśli w Wielkiej Brytanii będę np. uprawniony do

W telefonie Ery odbierzesz e-fakturę

kojarzy się im to ze skomplikowanymi procedurami i niepotrzebnie straconym czasem - zaznacza.Mniejsi przedsiębiorcy nie chcą też wydawać pieniędzy na podpis elektroniczny potrzebny do wystawiania e-faktur i wolą skorzystać z usług doradców podatkowych lub księgowych, którzy posiadają e-podpis i załatwią

Konfederacja Pracodawców Polskich: Czekamy na e-urzędy

Konfederacja Pracodawców Polskich: Czekamy na e-urzędy

O wstrzymaniu przez komisję prac nad projektem ustawy pisaliśmy wczoraj. Decyzja posłów wynikała z tego, że także rząd pracuje nad nową ustawą o podpisach elektronicznych. Rzecz w tym, że rządowy projekt nie trafił jeszcze do Sejmu, a projekt poselski - załatwiający najważniejsze sprawy - miał już

Od 1 kwietnia można rozliczać PIT przez internet

rozliczać się wszystkie firmy. Zaś od 1 kwietnia będzie to dostępne także dla "zwykłych" podatników. Jednak zdaniem części ekspertów, głównym utrudnieniem przy korzystaniu z tej możliwości będzie konieczność zakupu podpisu elektronicznego oraz konieczność załatwienia części formalności "na

PIT przez internet? Teraz wszystko w rękach prezydenta

prezydent ma czas na podpisanie nowelizacji ordynacji podatkowej do 13 kwietnia - usłyszeliśmy w kancelarii prezydenta.Jeśli zdecyduje się ją podpisać (a pewnie tak zrobi, bo ustawa nie budzi kontrowersji) może to zrobić wcześniej. Choćby dziś. Jak rzadko jednym szybkim podpisem prezydent może załatwić

MSWiA: Do urzędu przez internet

MSWiA: Do urzędu przez internet

portalach społecznościowych) na platformie ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Po co? - Aby już nie biegać od urzędu do urzędu, a możliwie najwięcej załatwić w sieci i to bez podpisu elektronicznego - tłumaczy Witold Drożdż, wiceminister w MSWiA odpowiedzialny za informatyzację

"DP": Dowód biometryczny z podpisem elektronicznym

W nowym biometrycznym dowodzie osobistym, jaki wkrótce ma być wprowadzony w kraju, będzie także podpis elektroniczny jego posiadacza - pisze "Dziennik Polski". Ułatwieniem dla Polaków stale przebywających za granicą będzie możliwość składania wniosków o wymianę dowodu osobistego w

E-podpis w administracji za prawie dwa lata

Każdą sprawę w urzędzie można załatwić przez internet, komunikując się z urzędnikami (w tym składając wnioski i podania) przy pomocy tzw. bezpiecznego podpisu elektronicznego - m.in. taki jest sens ustawy o podpisie elektronicznym przyjętej we wrześniu 2001 r. Ustawa weszła w życie w sierpniu 2002

Cyfrowa Polska 2011?

koniec wszyscy - za darmo! - dostaniemy nowe dowody osobiste z zaszytym podpisem elektronicznym. - Tylko urzędników trzeba przestawić na nowe myślenie - mówi Wiesław Paluszyński z Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Polskie firmy boją się e-faktur. Polska na ostatnim miejscu w UE

doradców podatkowych lub księgowych, którzy posiadają e-podpis i załatwią za przedsiębiorcę wszelkie formalności.Dlatego z elektronicznych faktur korzystają przede wszystkim duże firmy wystawiające co najmniej kilkaset faktur miesięcznie oraz te, które mają wielu dostawców. Mniejsze wciąż wolą faktury

MSWiA: Do urzędu przez internet

co? - Aby już nie biegać od urzędu do urzędu, a możliwie najwięcej załatwić w sieci i to bez podpisu elektronicznego - tłumaczy Witold Drożdż, wiceminister w MSWiA, odpowiedzialny za informatyzację. - Profil będzie bezpieczny, ponieważ nasz login i hasło będziemy musieli uwierzytelnić w tradycyjnym

Co dalej z podpisem elektronicznym?

podszywa? Ma temu służyć podpis elektroniczny. Ustawa, która miała regulować jego istnienie, powstała w 2001 r. i weszła w życie w sierpniu 2002 r. Prezydent podpisywał ją uroczyście - i oczywiście elektronicznie. Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze. Zamiast milionów obywateli wyposażonych w karty

Dolnośląski e-urząd marszałkowski już w maju

nie staną się podpisy elektroniczne, w urzędzie trzeba będzie się pojawić - ale tylko raz, na samym końcu procedury, by osobiście złożyć podpis. Poza sprawami czysto administracyjnymi serwis ma być znacznie bogatszy w informacje na temat samego regionu, jego miast i atrakcji turystycznych. - W

Urzędnik elektroniczny

. Odbyło się już pierwsze czytanie, rozpoczęła prace specjalna podkomisja sejmowa.- Mam nadzieję, że pierwsze usługi drogą elektroniczną załatwimy już na początku przyszłego roku - mówi "Gazecie" Witold Drożdż, wiceminister w MSWiA, odpowiedzialny za e-administrację.Co ma zmienić ustawa? Otóż

Dowód biometryczny z podpisem elektronicznym

. Przy wymianie dowodu osobistego jego posiadacz od razu w urzędzie gminy załatwiałby formalności z załatwieniem podpisu elektronicznego, dzięki któremu później mógłby wiele spraw urzędowych załatwiać przez Internet. Pierwsze dowody biometryczne 18-latkowie mogliby otrzymać już w przyszłym roku. Osoby

Będziemy podpisywać się telefonami?

Telefon komórkowy jako narzędzie do składania podpisu elektronicznego? Zdaniem twórców tej technologii popularność komórek, łatwość ich obsługi i niskie koszty pomogłyby upowszechnić e-podpis Wyobraźmy sobie, że obywatel chce złożyć przez internet wniosek o zarejestrowanie działalności

Nadzieja w internecie

jest podpis elektroniczny. Będzie naprawdę funkcjonował, gdy będzie nie tylko respektowany, ale wymagany przez instytucje. Wydanie pieniędzy na certyfikat musi się opłacać. Na razie nie można dzięki niemu załatwić wielu spraw i decyduje się na to niewiele osób. Czy winni są tylko ustawodawcy

Całe Podkarpackie w urzędowej sieci

dokumentów - formularze będą takie same i taka sama procedura ich składania. Przez to, jeśli upowszechni się wreszcie podpis elektroniczny, można będzie załatwić sprawę w urzędzie, nie wychodząc z domu. A jeśli podpisu nawet nie będzie, liczbę wizyt w urzędzie będzie można ograniczyć do jednej - odbioru

Analogowa mentalność e-administracji

identycznie - jak pan zakłada zaufany profil, przechodzi ileś etapów, a nagle system pyta: a ma pan konto na ePUAP-ie [Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej]? Nie? A to proszę wrócić i założyć to konto. Tego nie rozumiem. Jeśli już jest taki wymóg, to powinna istnieć możliwość założenia konta

Przychodzi petent do internetu

elektroniczny, mogą tam składać (a właściwie słać) swoje podania, skargi, wnioski czy pisma do prezydenta. - Na razie tą drogą otrzymaliśmy tylko parę pism. Za kilka tygodni przeprowadzimy akcję promocyjną naszego elektronicznego dziennika podawczego - mówi Malcharek. Wszystkie informacje o tym, jak załatwić

Pobierz aktywny formularz

spraw dałoby się załatwić, nie wychodząc z domu. Według urzędników płocki UM jest już od dłuższego czasu technicznie przygotowany na taką rewolucję, ale jak dotąd nie ma przepisów regulujących tzw. podpis elektroniczny, bez którego przesyłanie informacji przez internet nie jest możliwe.

Ronnen Brunner: Niech urzędy oddadzą ludziom czas

?- Pierwszym elementem było ustanowienie prawa o podpisie cyfrowym, które weszło w życie w 2001 r. Co prawda nie zapewniono podpisu elektronicznego każdemu obywatelowi, ale otrzymały go niektóre grupy zawodowe, np. prawnicy patentowi, którzy od 2008 r. mogą już składać cyfrowo podpisane wnioski o rejestrację

Na elektroniczny urząd pracy trzeba będzie jeszcze poczekać

Internetowa obsługa bezrobotnych miała ruszyć w pierwszej połowie roku, ale przyjdzie na nią poczekać co najmniej do jesieni. Wszystko jest już w zasadzie gotowe... poza podpisem elektronicznym. Nowa jakość w urzędach pracy. Kolejki mniejsze nawet o 30 proc., sprawniejsza obsługa, otwarcie na

Polska w informatycznym ogonie

społeczeństwa informacyjnego w Polsce w latach 2004-06 może trafić nawet 207 mln euro. Zdaniem ministra przede wszystkim trzeba stworzyć strony internetowe, na których będzie można załatwić każdą sprawę od początku do końca. Konieczne jest też pełne wdrożenie podpisu elektronicznego.

Od 2010 roku e-sąd dla postępowania upominawczego

. Powiedział też, że sądy rocznie załatwiają około 600 tysięcy spraw w trybie upominawczym. Jego zdaniem, byłoby dużą oszczędnością, gdyby połowę udawało się załatwić drogą elektroniczną. Resort chce nowelizacji Kodeksu postępowania cywilnego, która wprowadzi odrębny, wirtualny "elektroniczny sąd

Opóźni się zapowiadana przez rząd rewolucja w e-administracji

bez ruszania się z domu i - co najważniejsze - bez potrzeby posiadania drogiego elektronicznego podpisu. - Czas najwyższy - cieszył się kilka miesięcy temu Tomasz Kulisiewicz, główny analityk w firmie doradczej Audytel. - Takie portale mają już choćby Czesi i Węgrzy. Jak to działa, można sprawdzić

e-PUAP - żeby nie przenosić papierków między urzędami

Zbigniew Domaszewicz: Zdarzyło się kiedyś panu załatwić w Polsce jakąś sprawę urzędową przez internet?Dariusz Dagiel, dyrektor departamentu informatyzacji MSWiA: Nie da się ukryć, że w polskiej administracji nie ma jeszcze zbyt wielu możliwości korzystania z innych usług elektronicznych niż te, z

E-resort potrzebny od zaraz

obywatela (takie jak na Facebooku) zakładane na rządowym portalu ePUAP, które umożliwia kontakt z urzędami przez internet, bez potrzeby posiadania drogiego podpisu elektronicznego, w końcu zdalnie założyć można też wreszcie firmę, a w ostatnim spisie powszechnym 12 proc. Polaków "samospisało" się

W Małopolsce urzędowe sprawy będzie można załatwić przez internet

, szczególnie dla prywatnych petentów, stanowić będzie też konieczność wyrobienia sobie tzw. podpisu elektronicznego do sygnowania wysyłanych przez internet dokumentów. Na razie jego wydawaniem zajmują się tylko cztery firmy w kraju, a mieszkańcy Małopolski mogą kontaktować się z nimi za pośrednictwem wybranych

To prawo i brak chęci blokują rozwój e-administracji

elektronicznego.- Właśnie. 1 maja weszła w życie ustawa, według której do ogromnej większości spraw, które obywatel załatwia w urzędzie przez internet, trzeba wykorzystywać bezpieczny podpis elektroniczny. To przesada. W świecie elektronicznym podpis jest takim samym uwierzytelnieniem jak w świecie papierowym

Wiceszef MSWiA: Budujemy sprawną e-administrację

podpisem elektronicznym lub profilu zaufanego. Ale jak by pan chciał spojrzeć w punkty żony, nie powinien pana tam wpuścić i nie wpuści. To chroni też pana dane przed ciekawością niepowołanego urzędnika. Z prawa wynika wprost, kto ma dostęp do jakich danych - broker będzie zatem wiedział, że policjant z

Masz wroga? Będziesz mógł założyć na niego spółkę

najbardziej bulwersuje jednak fakt, że założenia spółki nie trzeba uwiarygadniać podpisem elektronicznym. - Możemy sobie otworzyć gazetę, znaleźć ludzi których nie lubimy i utworzyć spółkę, w której wspólnikami będą: premier Donald Tusk, minister sprawiedliwości Jarosław Gowin i sędzia Łukasz Piebiak. I każdy

E-urzędy: grozi nam chaos?

osoby, które będą chciały korzystać z e-administracji, muszą się liczyć z trzema poważnymi utrudnieniami: mogą mieć po kilka nazw użytkownika i haseł dostępu w różnych e-urzędach; muszą nauczyć się obsługiwać różne systemy; będą mieć parę darmowych podpisów elektronicznych, które będą wydawały

Rusza e-Urząd

udostępnienie usług przez internet. Żeby załatwić swoją sprawę, nie będziemy musieli chodzić do urzędu. Wystarczy wejść na stronę www.uml.lodz.pl, wypełnić formularz, złożyć podpis elektroniczny i po kłopocie. Żadnego stania w kolejkach, smarowania podań i przykładania stempelków. Nawet za znaczki skarbowe

E - jak e-urząd

będziemy musieli chodzić do urzędu. Wystarczy wejść na stronę www.uml.lodz.pl, wypełnić formularz, złożyć podpis elektroniczny i po kłopocie. Żadnego stania w kolejkach, smarowania podań i przykładania stempelków. Nawet za znaczki skarbowe będzie można zapłacić przelewem. Czas załatwiania spraw ma się

Katowice chcą internetu

załatwić urzędowe sprawy z wykorzystaniem podpisu elektronicznego. W centrum miasta, mającego 330 tys. mieszkańców, internet ma być natomiast bezprzewodowo dostępny dla wszystkich. W pobliżu rynku będzie zainstalowany hotspot powiązany z miejskimi serwerami, którego zasięg ma objąć prawie całe śródmieście

Weszła w życie ustawa o informatyzacji

się elektronicznie z obywatelami. Uporządkuje też kilka innych spraw - dodaje. Ustawa m.in. zmieni warunki, na jakich przedsiębiorstwa rozliczają się elektronicznie z ZUS. Stanowi ona, że przesyłane do ZUS dokumenty będą musiały być opatrywane tzw. bezpiecznym podpisem elektronicznym, który w świetle

Polska Cyfrowa, czyli czego nie ma, ale (zdaniem rządu) się stanie

najlepiej, co pokazuje choćby przykład wdrażania cyfrowej telewizji naziemnej . Ten rząd (podobnie zresztą, jak wszystkie poprzednie) w sprawie cyfrowej telewizji naziemnej ustala na razie jedynie strategie i plany. Wciąż jednak brakuje ustawy cyfryzacyjnej, bez której proces przejścia na telewizję cyfrową

Katowice wprowadzą publiczny dostęp do internetu

wszystkich budynkach Urzędu Miejskiego stanie 12 tzw. infomatów, za pośrednictwem których będzie można załatwić urzędowe sprawy z wykorzystaniem podpisu elektronicznego. W centrum miasta internet ma być natomiast bezprzewodowo dostępny dla wszystkich, posiadających stosowne urządzenia. W pobliżu rynku

Elektroniczny portfel zastąpi komkartę

plastiku. Docelowo ma to być nośnik informacji i elektroniczna portmonetka w jednym - tłumaczy Radosław Frankowski, kierownik projektu w wydziale organizacyjnym poznańskiego Urzędu Miasta. - Rozmawiamy już z bankami na temat technicznych rozwiązań. Zastanawiamy się, jak powiązać użytkowników karty

"Eksperyment Lepper" wymknął się spod kontroli". To oni rządzili Polską [LEPPERIADA]

wielki sukces? Na te pytania autor odpowiada, ale nie jak przynudzający socjolog, lecz jak prawdziwy reporter - pisze Tomasz Lis, redaktor naczelny "Newsweeka", w recenzji książki, która trafi na półki pod koniec stycznia, a w wersji elektronicznej już jest dostępna w Publio.pl ."

Łańcut. Starostwo powiatowe w internecie

Mieszkańcy powiatu łańcuckiego mogą w internecie sprawdzić jak w urzędzie załatwiane są ich sprawy. Bez wychodzenia z domu mogą ściągnąć potrzebny im druk czy wniosek - Jesteśmy chyba pierwszym urzędem, który wprowadził elektroniczny system obiegu dokumentów. W systemie znajdują się wszystkie

Katowice wprowadzą publiczny dostęp do internetu

powstaną telecentra. W każdym będzie pięć komputerów z dostępem do internetu. Będzie tam można nauczyć się np., jak przez internet szukać pracy. Dodatkowo w głównych punktach miasta i we wszystkich budynkach Urzędu Miejskiego stanie 12 tzw. infomatów. Za ich pośrednictwem będzie można załatwić urzędowe

Nowy system obsługi w urzędach pracy

Straciłeś pracę? Musisz zarejestrować w urzędzie jako bezrobotny? A może prowadzisz firmę i szukasz pracownika? Już za kilka tygodni nie będziesz musiał nigdzie się ruszać, wszystko załatwisz przez internet Idea elektronicznego urzędu pracy to pomysł Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz

Urząd jednak wziął kasę na Wrota

, przy załatwianiu sprawy, trzeba złożyć co najmniej jedną wizytę w urzędzie, żeby złożyć autograf, bo wciąż nie zostały uregulowane sprawy dotyczące podpisu elektronicznego. Ale dzięki Cyfrowemu Urzędowi obywatel bądź przedstawiciel instytucji może rozpocząć załatwianie sprawy przez internet: można

E-administracja: wizje dobre, wykonanie słabe

środkowoeuropejskich państw w ciągu zaledwie dwóch lat dogoniły kraje UE. Firmy w Czechach i Estonii mogą załatwić więcej spraw za pośrednictwem internetu niż firmy w Holandii, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Estoński portal dla obywateli i czeska platforma zamówień elektronicznych udzielają całej Europie lekcji, jak

Kredyt przez internet to fikcja

przyznaje, że internet w polskiej bankowości spełnia wyłącznie rolę kanału komunikacyjnego i kanału sprzedaży. Jednym z powodów jest bałagan w podpisie elektronicznym. - Nie można wprowadzić takiej usługi jak kredyt przez internet, ponieważ nie można zawrzeć umowy z klientem, jeśli nie posiada on

Sejm zajmie się ustawami dla przedsiębiorców

sprawozdawczość związana z urzędami statystycznymi. Ważnym dopełnieniem zmian służących przedsiębiorcom ma być wdrożenie projektu informatyzacji państwa, nad którym trwają prace w MSWiA oraz Kancelarii Premiera. Jak mówił Kościelniak, upowszechnienie elektronicznych technik przepływu informacji spowoduje np

Po nowy dowód postoisz nawet kilka godzin

wrocławianie ustawiali się od siódmej. Od razu wydano 260 numerków. Około godz. 8.30 nie został już żaden. Osobiście dla naszego dobraMałgorzata Markowska musiała zwolnić się z pracy, aby złożyć wniosek o nowy dokument tożsamości. Narzeka, że nie można załatwić tego drogą elektroniczną. - To absurd, że musimy

Gentleman w Sieci wstrząśnięty, ale nigdy NIE zmieszany

- z uśmiechem, elegancją i kulturą musi znosić zaczepki wrogów. I jak agent 007 jest oceniany przez globalne audytorium.Aby ułatwić to niezwykle trudne zadanie, przygotowałem 10 zasad savoir-vivre'u w internecie.    1. Twój szef też czyta forum Gdy agent 007 wchodzi na przyjęcie, wita się

Wymiećmy spod kołdry brudy informatyzacji

, złożymy wniosek o budowę ogrodzenia, wycinkę drzew na działce czy posiadanie psa rasy uznawanej za agresywną. Jak ma to działać? Każdy z nas będzie mógł założyć na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) własne konto - tzw. profil zaufany. To pozwoli załatwiać zdalnie urzędowe

Zabójstwo Papały - tropy sprzed ośmiu lat

Papały. Widać, że trop podjęty wówczas przez "Gazetę" i inne media jest do tych ustaleń bardzo podobny.Okruchy zbrodniJutro minie rok od zabójstwa generała Marka Papały. Czy zginął, bo ktoś myślał, że wie więcej, niż wiedział?Skoro wszystko w tej historii układa się jak scenariusz czarnego

Podanie, wniosek, skargę, załatwimy na wiosnę przez internet

podpisu elektronicznego będzie można wysłać do urzędu każde podanie i taką samą drogą nadejdzie odpowiedź.Ustawa o informatyzacji urzędów administracji publicznej, sądów, urzędów skarbowych i ZUS została już przyjęta przez Sejm. Po zatwierdzeniu przez Senat i podpisaniu przez prezydenta, nowe prawo

Nowy wojewoda: marchewka lepsza od kija

, że wojewoda Dziuba ma dokąd wrócić. My tutaj po prostu będziemy się pilnować i wykonywać wszystko zgodnie z przepisami. Lubi pan biegać, podobnie jak prezydent Ryszard Grobelny i wiceprezydent Maciej Frankiewicz. Podczas takiego biegania sporo spraw można załatwić. - ( uśmiech

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

eDek - Elektroniczne Deklaracje

> eDek - Elektroniczne Deklaracje daje możliwość łatwego importowania sporządzonych wcześniej deklaracji finansowo – księgowych, złożenia elektronicznego podpisu oraz wysłania deklaracji drogą elektroniczną.

TrustPort eSign Pro

> zabezpiecza dokumenty za pomocą podpisu elektronicznego, a także chroni treść dokumentu poprzez szyfrowanie. Aplikacja zapisuje datę podstemplowania i zaszyfrowania wszystkich danych zapisanych w pliku (np. PDF).

TrustPort eSign Pro oferuje bezpieczną komunikację w niebezpiecznym

Adobe Acrobat Pro 9

> sprawia, że inne osoby mogą wypełniać i zapisywać stworzone przez nas formularze.

Adobe Acrobat Standard umożliwia recenzowanie dokumentów, dodawanie podpisów elektronicznych, a także konwertowanie dokumentów PDF do formatu Microsoft Word.

Adobe Acrobat

Broszura informacyjna PIT-37

Broszura informacyjna do zeznania rocznego PIT-37 za 2008 r. przesyłanego drogą elektroniczną bez konieczności stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Plik w formacie

Adobe Acrobat Standard

> sprawia, że inne osoby mogą wypełniać i zapisywać stworzone przez nas formularze.

Adobe Acrobat Standard umożliwia recenzowanie dokumentów, dodawanie podpisów elektronicznych, a także konwertowanie dokumentów PDF do formatu Microsoft Word.

Adobe Acrobat

Podpis elektroniczny

podpis cyfrowy – zbiór technik zapewniających autentyczność pochodzenia oraz integralność danych podpis elektroniczny (prawo) – ramy prawno-organizacyjne podpisu cyfrowego

Podpis elektroniczny (prawo)

Podpis elektroniczny – w szerokim znaczeniu zbiór środków technicznych, organizacyjnych oraz prawnych, które zapewniają autentyczność oraz skutki prawne dokumentów elektronicznych. Unia EuropejskaPojęcie podpisu elektronicznego zostało w UE wprowadzone Dyrektywą o Wspólnotowej Infrastrukturze

Podpis elektroniczny z mediatorem

Podpis z mediatorem (właściwie podpis w schemacie z mediatorem) – podpis elektroniczny, którego złożenie wymaga udziału dodatkowej strony nazwanej mediatorem. Zasady działaniaSchemat podpisów z mediatorem zaproponowany został w pracy jako metoda natychmiastowego blokowania możliwości

Podpis cyfrowy

certyfikacji, które poświadczają związek klucza publicznego z konkretną osobą. Jednym z systemów, który szczegółowo opisuje stosowanie tych środków w Unii Europejskiej jest kwalifikowany podpis elektroniczny. KryptografiaPodpis cyfrowy jest najczęściej realizowany przy pomocy technik kryptografii

Podpis kwalifikowany

Podpis kwalifikowany – jest elektronicznym podpisem równoważnym podpisowi własnoręcznemu. Służy do podpisywania dokumentów i umów, które mają moc prawną.Podpis kwalifikowany - skrót od bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem, czyli podpis elektroniczny

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.