elektroniczny system poboru opłat

PAP

PJN: system elektronicznego poboru opłat - nieszczelny i niegotowy

PJN: system elektronicznego poboru opłat - nieszczelny i niegotowy

Posłanka PJN Elżbieta Jakubiak uważa, że system elektronicznego poboru opłat (tzw.e-myto) za przejazd autostradami i drogami krajowymi jest "nieszczelny i niegotowy".

System e-myta ruszył z dwudniowym opóźnieniem

W niedzielę rano zaczął działać system elektronicznego poboru opłat za przejazd autostradami i drogami krajowymi - poinformowała rzeczniczka projektu e-myta Dorota Prochowicz. System rusza z dwudniowym opóźnieniem.

E-myto ruszy od lipca. Małe zainteresowanie kierowców

- Ministerstwo Infrastruktury zakłada otwarcie elektronicznego systemu poboru opłat, czyli e-myta, 1 lipca 2011 r. Dzień wcześniej, 30 czerwca, zostanie wygaszony system winietowy - poinformował w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Radosław Stępień.

20 mld zł zarobi państwo na mycie drogowym od ciężarówek

Elektroniczne myto zastąpi winiety dla ciężarówek od 1 lipca 2011 r. Tak zakłada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która wczoraj podpisała umowę z firmą Kapsch na budowę systemu elektronicznego poboru opłat na polskich drogach w technologii mikrofalowej. Trasę wyposażonych w specjalne

Stawiają bramki dla tirów. System, który zastąpi winiety

przejechanie 1 km. A wczoraj firma Kapsch, która wygrała przetarg na budowę i zarządzanie elektronicznym poborem opłat, zaczęła stawiać pierwsze elementy infrastruktury systemu e-myta. Na odcinku drogi S1 w pobliżu Pyrzowic nad jezdniami ustawiane są już stalowe konstrukcje, tzw. bramownice z antenami, które

A2 jeszcze niedokończona, ale płacić trzeba

A2 jeszcze niedokończona, ale płacić trzeba

zanieczyszczają najbardziej - mówi Stanisław Dojs z viaTOLL.Od 1 stycznia 2012 r. z systemu elektronicznego poboru opłat będą mogli korzystać także kierowcy aut osobowych. Kierowcy, którzy będą korzystali z systemu, nie będą już musieli płacić za przejazd na bramce.Odcinek autostrady A2 między Koninem a Strykowem

Austriacy zbudują system poboru opłat na polskich autostradach

Austriacy zbudują system poboru opłat na polskich autostradach

oraz dróg ekspresowych i krajowych. Termin ten stoi jednak pod znakiem zapytania. Elektroniczny pobór opłat dla aut ciężarowych jest stosowany m.in. w Niemczech, Austrii i Czechach.

PJN chce zbadania umowy na tzw. e-myto

projektów publicznych" - oceniła Jakubiak. W połowie lipca także klub PiS domagał się sejmowej debaty w sprawie elektronicznego systemu poboru opłat oraz zapowiadał złożenie wniosku do NIK o zbadanie tej sprawy. Wiceminister infrastruktury Radosław Stępień przekonywał dwa tygodnie temu w Sejmie, że

Przewoźnicy drogowi: przez e-myto koszty firm wzrosną

utrzymania dróg taki przychód jest bez znaczenia" - ripostował obecny na debacie wiceminister infrastruktury Radosław Stępień. Wiceminister zaznaczył, że koszty korzystania z dróg zostały dzięki elektronicznemu systemowi poboru opłat "urealnione". Jak przypomniał Stępień, w systemie winietowym

Rewolucja na A4. Zamiast biletów będą czipy!

Rewolucja na A4. Zamiast biletów będą czipy!

jest taki, że bardzo często przy bramkach tworzą się korki. "Gazeta" dowiedziała się, że Stalexport Autostrada Małopolska, firma zarządzająca autostradą, chce temu zaradzić i jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na wprowadzenie nowoczesnego, elektronicznego systemu poboru opłat. - Chcemy

Tak wyglądają bramy elektronicznego poboru opłat. Pierwsze stanęły już na Śląsku

Tak wyglądają bramy elektronicznego poboru opłat. Pierwsze stanęły już na Śląsku

- Do 1 lipca 2011 roku, kiedy zacznie działać system "viaToll", powstanie ponad 430 takich konstrukcji - tłumaczy TOK FM Marcin Hadaj rzecznik prasowy GDDKiA.System elektronicznego poboru opłat "viaTOLL" będzie obowiązkowy dla dużych ciężarówek i autobusów. Płatne będą wybrane

Nowy pomysł Polaczka: Drogi ekspresowe będą płatne?

autostrad, ale także dróg ekspresowych. Ministerstwo tłumaczy zmiany dyrektywami unijnymi. Zgodnie z nimi, od 2009 r. w całej Europie ma być wprowadzony jednolity system opłat elektronicznych dla ciężarówek. Właśnie on umożliwi rewolucję na polskich ekspresówkach. Dwa-trzy lata później podobny system ma

Koniec bramek do poboru opłat na polskich autostradach? Ministerstwo: Musimy ujednolicić system

Koniec bramek do poboru opłat na polskich autostradach? Ministerstwo: Musimy ujednolicić system

Obecnie na polskich autostradach mamy do czynienia z dwoma funkcjonującymi równolegle systemami poboru opłat. Kierowcy samochodów ciężarowych w większości korzystają z rozwiązania elektronicznego, czyli systemu viaTOLL, podczas gdy kierowcy osobówek zazwyczaj wnoszą opłaty za pomocą systemu bramek

MIR pracuje nad ułatwieniami dla kierowców na autostradach

-Stryków i A4 Wrocław-Gliwice Sośnica kierowcy samochodów osobowych mają możliwość płacenia za przejazd dzięki elektronicznemu systemowi poboru opłat. Od początku czerwca 2012 r., od kiedy kierowcy osobówek mogą płacić e-myto, do połowy grudnia zeszłego roku sprzedano 6,3 tys. urządzeń umożliwiających

Fortuna leży na naszych drogach i autostradach. Przepisy o karaniu kierowców unikających opłat za przejazd do pilnej zmiany

Fortuna leży na naszych drogach i autostradach. Przepisy o karaniu kierowców unikających opłat za przejazd do pilnej zmiany

System elektronicznego poboru opłat ViaToll działa od 1 lipca 2011 r. W tej chwili obejmuje 2650 km autostrad, dróg ekspresowych i krajowych. Za przejazd muszą płacić kierowcy wszystkich autobusów oraz samochodów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t. Pieniądze są przeznaczone na

500 nowych etatów dla kontrolerów systemu e-myta

poboru opłat - e-myto.Resort szacuje, że dla pełnego zabezpieczenia elektronicznego systemu poboru opłat, w związku z wydaniem tego rozporządzenia, trzeba będzie ok. 25 mln zł rocznie, co związane będzie z koniecznością utworzenia ok. 500 nowych etatów w podmiotach kontrolujących. Do kontrolowania

300 mln euro kredytu z EBI na drogi w Polsce

Jak poinformował we wtorek bank, 180 mln euro pozwoli sfinansować 177 pilnych projektów remontu i odbudowy dróg zniszczonych przez ubiegłoroczną powódź. Natomiast kredyt w wysokości 120 mln euro zostanie wykorzystany na sfinansowanie pierwszego etapu wprowadzenia elektronicznego systemu poboru

GDDKiA w 2013 r.: 300 km oddanych dróg, ponad 600 km wyremontowanych

roku sieć dróg objętych systemem elektronicznego poboru opłat Viatoll zwiększyła się o ponad 764 km i obecnie liczy przeszło 2662 km. Dzięki temu tylko w tym roku do Krajowego Funduszu Drogowego wpłynęło już ponad 1,1 mld zł - wskazała Dyrekcja.

Za półtora roku elektroniczne opłaty od ciężarówek na autostradach

Zaczął się jeden z największych i najbardziej lukratywnych państwowych przetargów - na Krajowy System Poboru Opłat wraz z systemem elektronicznego poboru opłat. Do 2 lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na zgłoszenia firm zainteresowanych zleceniem na system, przez który

Szybszy przejazd przez bramki na A4 Katowice-Kraków

- System elektroniczny umożliwi transakcję pojazdu, który nie będzie musiał na placu poboru opłat w ogóle się zatrzymać, tylko jechać 40 km/h - zapowiada Paweł Kocot, przedstawiciel Stalexportu, zarządzającego płatnym odcinkiem autostrady A4.Wystarczy, że w aucie będzie umieszczona elektroniczna

Rozpoczyna się elektroniczny pobór opłat na autostradzie A2

Rozpoczyna się elektroniczny pobór opłat na autostradzie A2

Na 103-kilometrowym odcinku A2 wdrażany jest Manualny System Poboru Opłat, którym objęte będą pojazdy samochodowe i tzw. zespoły pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) poniżej 3,5 t z mniej niż dziesięcioma miejscami. Opłaty mają być pobierane w miejscach poboru opłat, czyli na tzw

System e-myta tak szczelny, że... płacą kierowcy osobówek

System e-myta tak szczelny, że... płacą kierowcy osobówek

całkowitej powyżej 3,5 tony. 1 lipca ubiegłego roku wszystkie takie pojazdy objął system elektronicznego poboru opłat, czyli e-myta. "Rzeczpospolita" zauważa, że polskie przepisy są sprzeczne z unijną dyrektywą z 2006 roku. Określona w niej definicja "pojazdu" nie obejmuje aut o

Rząd za wprowadzeniem klauzuli przeciw unikaniu opodatkowania

Centrum Informacyjne Rządu napisało we wtorkowym komunikacie, że celem projektowanych zmian jest "racjonalizacja i uproszczenie procedur podatkowych oraz uszczelnienie systemu poboru podatków". Według CIR są one z jednej strony reakcją na bieżące, pilne potrzeby podatników, a z drugiej

EBI udzielił 300 mln euro kredytów na poprawę infrastruktury drogowej w Polsce

sfinansowanie odbudowy dróg zniszczonych przez powódź w maju i czerwcu 2010 roku, zaś 120 mln euro - na wsparcie dla zaprojektowania, dostawy i instalacji elektronicznego systemu poboru opłat drogowych. „Środki EBI pomogą w przywróceniu efektywności transportu drogowego w sytuacji, kiedy istniejąca

"Rzeczpospolita": E-myto jak za króla Ćwieczka

Agregaty zasilane olejem napędowym pojawiły się w lipcu przy drogach krajowych wraz ze startem elektronicznego systemu poboru opłat za przejazd ciężarówek tzw. e-myta, które zastąpiło wcześniej stosowane winiety. Instalacja generatorów prądu jest wynikiem tego, że infrastruktura części polskich

Nowak: Zwolniono osobę, która nie podniosła szlabanu karetce

nieuzasadnione?Operatora systemu poboru opłat na A4 proponował by służby ratownicze miały podjeżdżać do bramek i pobierać bezpłatny bilet, by wjechać na autostradę. W razie korków miały korzystać z tzw. pasów serwisowych. Zdaniem służb ratowniczych pobieranie biletu opóźnia przejazd, co może zaważyć na

Koniec darmowej A2, kiepski początek elektronicznego myta

Odcinek A2 z Konina do Łodzi otwarto już pięć lat temu, ale kierowcy jeździli drogą za darmo, bo nie spełniała ona standardów autostrady płatnej. Brakowało systemu łączności alarmowej, miejsc obsługi podróżnych z ławeczkami, toaletami i placami zabaw dla dzieci, bramek do poboru opłat czy stacji

Płatny przejazd Trasą Toruńską dla miejskich autobusów

Przeczytaj także: Chaotyczne znaki na S8: ekspresowa tylko w jedną stronęE-myto, czyli elektroniczny system poboru opłat viaTOLL, działa od półtora roku i obejmuje kolejne odcinki dróg krajowych: autostrad, ekspresówek i niektórych dwupasmówek. Płacić muszą kierowcy wszystkich pojazdów powyżej 3,5

Polak woli jeździć po dziurach, niż zapłacić za lepszą drogę

Za korzystanie z autostrad i dróg ekspresowych płacą teraz tylko kierowcy ciężarówek. Pojazdy osobowe poruszają się za darmo. Kierowcy płacą tylko za wjazd na autostradę - opłata jest pobierana na bramkach. Od nowego roku ma zacząć obowiązywać elektroniczny system poboru opłat. Obejmie w sumie

Wielka klapa z e-mytem. Awantury i przepychanki na granicy

Winiety dla samochodów ciężarowych przeszły do historii. Od wczoraj na sieci ponad 1600 km autostrad, dróg ekspresowych i wybranych dróg krajowych miał je zastąpić nowy elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. W ten sposób na przejazdach ciężarówek zarabiają już m.in. w Niemczech, Czechach czy

Elektroniczne myto na wariackich papierach

Za system elektronicznego myta (viaTOLL) dla samochodów ciężarowych, który zastąpi winiety, państwo zapłaci firmie Kapsch prawie 5 mld zł. Przejazdy samochodów wyposażonych w specjalne urządzenia pokładowe śledzić będą odbiorniki umieszczone na bramownicach nad drogami. Opłata naliczana będzie za

Elektroniczny pobór opłat dla TIR-ów będzie później

kilometrów.System funkcjonuje już m.in. Niemczech, Austrii i Czechach. I przynosi tym państwom spore zyski. W Niemczech w latach 2005-09 pobrano w nim 17,2 mld euro.Polska planowała wprowadzenie elektronicznego poboru opłat 1 lipca 2011 r. na początku na sieci ok. 1800 km autostrad, dróg ekspresowych i krajowych

Incydent z karetkami na A4 trwał sekundy. "Stracił pracę, powinien zareagować natychmiast"

takie, że strażacy, wyjeżdżając na akcję, mają informować o tym operatora systemu poboru opłat, by ten był w gotowości do otwarcia bramki na pasie dla pojazdów uprzywilejowanych. - Doraźnie się na to zgodziliśmy. Będziemy testować to rozwiązanie. Wiemy, że działa, bo już przećwiczyliśmy tę procedurę

Koniec systemu winiet

zniknąć ryczałtowe opłaty za korzystanie z dróg. Polskie ciężarówki będą płacić za autostrady, ale za darmo jeździć po drogach ekspresowych - Zmiany mają na celu dostosowanie naszego prawa do dyrektyw unijnych i przygotowanie elektronicznego systemu poboru opłat za przejazd autostradami - mówi cytowany

Na autostradzie A4 remont? Opłat i tak nie odpuszczą

Zabierzów i dalej Krzeszowice.Takiego rozwoju sytuacji można było się spodziewać. Podobnie jak tego, że władze mniejszych miejscowości będą narzekać na samochody rozjeżdżające ich drogi. - Obserwujemy to od lipca ubiegłego roku, kiedy wprowadzono elektroniczny pobór opłat za przejazd autostradą. Wtedy nasze

A2 z Konina do Łodzi bezpłatna do końca 2009

do składania ostatecznych ofert wraz z cenami. Dlaczego GDDKiA wybrało taką formę przetargu? Bo nie wiadomo jeszcze, w jaki sposób mają być pobierane opłaty na darmowym odcinku A2. W grę mogą wchodzić tradycyjne bramki na trasie lub zjazdach i wjazdach, ale także system elektronicznego poboru opłat

Darmowa obwodnica Wrocławia to tylko nieporozumienie

gwarantuje bezpłatny przejazd aut osobowych i motocykli. Od poprzedniego projektu różni się tym, że również auta osobowe jadące tranzytem przez Wrocław nie będą musiały płacić - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik MI. - Ciężarówki objęte będą elektronicznym systemem poboru opłat, bo to wynika z dyrektyw

Mandaty za omijanie nieodpowiednimi drogami tras z e-mytem

System elektronicznego poboru opłat ruszył z dwudniowym opóźnieniem, w niedzielę 3 lipca. E-myto obowiązuje na razie na sieci 1560 km autostrad i dróg ekspresowych.Skarb Państwa tylko przez pierwsze siedem lat obowiązywania systemu planuje na nim zarobić ponad 14 mld zł. E-myto płacą ciężarówki i

Sejm: ustawa o winietach z powrotem do komisji

, przedstawiając je w piątek w Sejmie. "Do połowy 2011 roku, kiedy zakładamy wejście systemu elektronicznego poboru opłat, pozostajemy przy systemie winietowym. I to jest ta radykalna zmiana filozofii ustawy, do której doszliśmy po konsultacjach społecznych" - powiedział wiceminister infrastruktury

"Rzeczpospolita": Tiry zalały boczne drogi

korzystania z autostrad, ekspresówek i wydzielonych odcinków dróg krajowych przez pojazdy pow. 3,5 t. Dotychczasowe winiety czasowe zastąpiło e-myto, czyli elektroniczny system poboru opłat. Średnia stawka za kilometr takich dróg to 35 gr. Dla wielu przewoźników to za dużo. "1 lipca wszystkie moje

Rząd szykuje opłaty na kolejnych autostradach

uczestniczy już w przetargu na budowę prestiżowego odcinka płatnej autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. Stalexport jest więc zainteresowany umową w sprawie eksploatacji wybudowanych już odcinków obu autostrad. - Osiągnęlibyśmy efekt synergii, wprowadzając np. system elektronicznego poboru opłat na autostradach

Na A2 będą bramki bez opłat

wymaganiami Unii Europejskiej systemu poboru opłat - mówi Janusz Koper. - Firma, która wygra przetarg, będzie musiała przygotować bramki do znanego nam już sposobu płacenia oraz tak przygotować odcinek, by w momencie, gdy system unijny zostanie już wybrany, szybko wprowadzić system elektroniczny. Według

Samorządy chcą wyrzucić TIR-y z miast

Po wprowadzeniu elektronicznego systemu poboru opłat na autostradach i drogach krajowych kierowcy ciężarówek na wszystkie sposoby próbują obejść nowe przepisy. Stawki za przejechany kilometr wahają się od 0,20 zł do 0,53 zł w przypadku autostrad i dróg ekspresowych oraz od 0,16 zł do 0,42 zł dla

Kolejna podwyżka na autostradach

podwyżek na tych drogach można się spodziewać w lipcu 2011 r., kiedy zastosowany zostanie elektroniczny system poboru opłat - czytamy w gazecie.

Tiry uciekły z autostrad na drogi lokalne

Do 1 lipca samochody ciężarowe jeździły po płatnych autostradach za darmo - uprawniała je do tego winieta. Kilka dni temu winiety jednak zastąpił elektroniczny pobór opłat e-myto. Na blisko 1,6 tys. km dróg ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony muszą płacić za przejechany kilometr od 20 do 53 gr w

Autostrady dłużej pozostaną bezpłatne

wraz z cenami. Dlaczego GDDKiA wybrało taką formę przetargu? Bo jeszcze nie wiadomo, w jaki sposób mają być pobierane opłaty na bezpłatnych odcinkach A2 i A4. W grę mogą wchodzić tradycyjne bramki na trasie lub zjazdach i wjazdach, ale także system elektronicznego poboru opłat np. za pomocą łączności

Prokom wjeżdża na czeskie drogi

eksploatację elektronicznego systemu poboru opłat drogowych od ciężarówek. Wartość całego kontraktu szacuje się na 640 mln euro. Konsorcjum ma stworzyć system, który od 2007 r. pozwoli zbierać opłaty od ciężarówek o masie 12 ton i więcej na sieci 2,1 tys. km czeskich dróg. Rząd Czech liczy na to, że opłaty

Podatkometr to wizja przyszłości

wprowadzony nowy system opłat? Nie ma jeszcze takich ustaleń. - To rozwiązanie docelowe - stwierdził prof. Suchorzewski. Projekt Ministerstwa Infrastruktury przewiduje, że polityka państwa będzie "zmierzać" do wprowadzenia systemów elektronicznego poboru opłat, najpierw na autostradach i drogach

Jedna autostrada - dwa systemy poboru opłat

taki, a nie inny system, który dziś wydaje się przestarzały - dodaje. Maciejewski pociesza jednak, że w 2011 r. w całej Unii Europejskiej może obowiązywać już elektroniczny system poboru opłat za korzystanie z dróg, w którym nie będą potrzebne żadne bramki. Oparty będzie on o lokalizację satelitarną

Plastik i czipy zamiast papierowych biletów

kwotą 4,3 mln zł. Z pomysłem wprowadzenia podobnego elektronicznego rozwiązania dla pasażerów nosi się także Bydgoszcz: opracowywane jest właśnie "studium wykonalności inteligentnych systemów transportu". Jego częścią jest elektroniczny pobór opłat od pasażerów. Kiedy zostanie wprowadzony w

Jest porozumienie w sprawie A2 do Świecka!

systemu poboru opłat za ruch autostradą. Być może zamiast tradycyjnych bramek, zacznie już działać elektroniczny system poboru opłat za pomocą łączności radiowej lub satelitarnej.30 czerwca 2008 r. ma być gotowe tzw. zamknięcie finansowe inwestycji, w trzecim kwartale przyszłego roku powinna ruszyć budowa

NIK: GDDKiA nie wykorzystała ponad 1 mld zł na budowę dróg i autostrad

wytycznych. Najwyższa Izba Kontroli skrytykowała brak współpracy z samorządem, brak prowadzenie prac studialnych nad płatnymi autostradami, nieprowadzenie prac nad utworzeniem systemu elektronicznego poboru opłat i koordynacji robót w pasie drogowym. Negatywne oceniono też funkcjonowanie kontroli

Tiry wrócą do miast, bo będą omijać płatne drogi

autostrady. "Do momentu wprowadzenia stawek opłat za przejazdy po drogach krajowych pobieranych w systemie elektronicznym odpływ ruchu z autostrad płatnych na drogi równoległe może sięgnąć 65 proc." - ocenia resort w uzasadnieniu do projektu. I dodaje, że zmiany "wpłyną ujemnie na budżety

Rząd rzuci tiry na miasteczka

wprowadzenie go na wybranych odcinkach dróg równoległych, aby zapobiec przeniesieniu ruchu na te drogi - dodaje Waszkiewicz. Nie ma pewności, kiedy system ruszy. - Projekty aktów prawnych wprowadzających pobór opłat elektronicznych wraz ze studium wykonalności systemu powinny zostać przygotowane do podjęcia

Tiry uciekną z A2 i znów będą rozjeżdżać drogi?

całości wpływy z winiet. Jednocześnie rząd pracuje nad nowelizacją ustawy o drogach publicznych, która w ciągu kilku lat wprowadzi elektroniczny pobór opłat na ok. 5 tys. km polskich dróg (głównie autostradach i drogach ekspresowych). Płacić będą kierowcy wszystkich aut o dopuszczalnej masie całkowitej

Na A2 będzie można zatankować

monitoring. Służby porządkowe i policja na ekranach komputerów zobaczą, gdzie doszło do wypadku i szybko będą mogły interweniować - mówi Artur Mrugasiewicz z GDDKiA. - Opłaty zaczną być pobierane od kierowców najwcześniej w połowie 2010 roku. System musi być również przygotowany do elektronicznego poboru

Projekty zmian w ustawie o służbie celnej trafią do komisji

zadania, np. w celnych oddziałach granicznych, komórkach zwalczania przestępczości, komórkach kontroli, egzekucji. Zgodnie z projektem, izby i urzędy celne zajmą się kontrolą gier i zakładów wzajemnych. Ich zadaniem będzie także wymiar i pobór podatku od gier oraz opłat i dopłat w grach i zakładach

Ile producenci gadżetów płacą twórcom

komórek sami producenci szacują na 28,5 mld zł. Ile w ciągu ostatnich trzech lat mieli z tego twórcy?Okazało się, że choć jest to informacja publiczna, to dostęp do niej nie jest łatwy. Uprawnione do poboru opłat są trzy organizacje reprezentujące twórców - SAWP (Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów

Kruszyna apeluje: zdejmijcie kłódkę z A1

pobierać myto. A jak słyszę, planuje się wprowadzić elektroniczny system poboru opłat i w takim wypadku nie powinno być z wjazdem przez MOP żadnych problemów. Problemem jest za to prawo: rozporządzenie o płatnych drogach wyklucza możliwość wjazdu i zjazdu z autostrady w MOP-ie. Dlatego już rok temu wójt

Autostrada A4 wreszcie prowadzi do granicy

2011 roku, gdy gotowy będzie system elektronicznego poboru opłat. Jeszcze nie wiadomo, od kiedy za autostradę płacić będą kierowcy aut osobowych. GDDKiA tak śpieszyła się z otwarciem nowego odcinka, że zapomniała o odsłonięciu wielu znaków do niego prowadzących. Kierowcy nie mieli jednak problemów z

Bunt tirów

Furgalski. Jego zdaniem likwidacja winiet jest słuszna. - Ale trzeba by jak najszybciej wprowadzić system elektronicznego zbierania opłat za jazdę po autostradach - dodaje Furgalski. Taki elektroniczny system rząd chce wprowadzić za kilka lat, kiedy powstanie sieć ok. 5 tys. km autostrad i dróg

Przestarzały system opłat na autostradzie A4

przejazd autostradą ureguluje się później. Nie funkcjonują też - jak na przykład we Włoszech - specjalne bramki tylko dla kierowców, którzy wykupili elektroniczne karty abonamentowe. Wtedy nie trzeba się nawet zatrzymywać, żeby przejechać przez punkt pobierania opłat. Rajtar przyznaje, że system poboru

Urzędnicy ograniczają parkomaty

kierowca. - Płacenie za pomocą telefonu byłoby dobrym rozwiązaniem. Teraz prawie każdy ma komórkę. Michał Wikliński, prezes firmy Cool AR, która stawia parkomaty, zapewnia, że jeśli władze miasta zezwolą na elektroniczny sposób poboru opłat, natychmiast uruchomi system płacenia za pomocą SMS. - Jesteśmy

Euro-GPS: niech Kopernik wyprze Galileo

nawigacyjne w samochodach, samolotach i na statkach, pobór opłat za przejazdy drogami), telekomunikacji (np. tworzenie bezpieczniejszych systemów elektronicznych transakcji bankowych). Będzie wykorzystywany do nadzoru rurociągów i sieci elektroenergetycznych, przez służby ratownicze, a także na przykład do

Przegląd wiadomości o nowych inwestycjach budowlanych

sfinansowanie odbudowy dróg zniszczonych przez powódź w maju i czerwcu 2010 roku, zaś 120 mln euro - na wsparcie dla zaprojektowania, dostawy i instalacji elektronicznego systemu poboru opłat drogowych. „Środki EBI pomogą w przywróceniu efektywności transportu drogowego w sytuacji, kiedy istniejąca

Sellin: Media muszą być instytucją wyższej użyteczności publicznej

reprezentowana w mediach elektronicznych. Na pewno częściowo te ich pretensje są słuszne, co do kłamstw no cóż... Jacek Żakowski: Każdemu zdarza się pomylić. Jarosław Sellin: Możemy to tak skwitować. Jacek Żakowski: Jedno to odejście od systemu spółek prawa handlowego, co jeszcze w tym systemie powinno

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

System Berberis

rozbudować za pomocą modułów. System Berberis wspomaga m.in. ewidencjonowanie kontrahentów, rejestrowanie zdarzeń, grupowanie zdarzeń w sprawy i spraw w projekty, archiwizację i obieg dokumentów, planowanie i przeprowadzanie działań marketingowych (m.in. przy pomocy poczty elektronicznej

System XL - Pojazdy

System XL – Pojazdy to aplikacja stworzona dla użytku firmowego.

System XL – Pojazdy pozwala na prawidłowe obliczenie kosztów używania pojazdów, które nie są środkami trwałymi firmy.

System XL – Pojazdy jest niesłychanie

ArcaVir System Protection

ArcaVir System Protection to kompleksowa ochrona komputera osobistego przed wirusami i atakami internetowymi.

ArcaVir System Protection oferuje stałe monitorowanie systemu i blokowanie niebezpiecznych plików. Najnowsza wersja posiada nowy silnik antywirusowy, ulepszony

e-Deklaracje

e-Deklaracje to bezpieczne i proste w obsłudze narzędzie do elektronicznego wysyłania deklaracji podatkowych PIT i VAT bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych i kadrowo płacowych do platformy Ministerstwa Finansów.

e-Deklaracje oferuje bardzo przejrzysty i

MobileGadu

MobileGadu to darmowy klient sieci Gadu-Gadu, który nie wymaga żadnych opłat abonamentowych i jest dystrybuowany za darmo. Aplikacja działa na urządzeniach typu Pocket PC z zainstalowanym systemem Windows Mobile. MobileGadu posiada również wiele opcji, których nie doszukamy się w oryginalnym

Miejsce poboru opłat

Miejsce poboru opłat (w skrócie MPO) – specjalnie wyznaczone miejsce na autostradzie, w którym pobierane są opłaty (tzw. myto) za przejazd danym odcinkiem.Miejsca poboru opłat dzielimy na punkty poboru opłat (PPO) i stacje poboru opłat (SPO). Stacja poboru opłat różni się od punktu poboru

Formularz elektroniczny

Oprogramowanie, które służy do sporządzania elektronicznego dokumentu, lub zbioru takich dokumentów. Jeżeli wytworzone przez formularz dokumenty są następnie przetwarzane przez jakiś system informatyczny to ten formularz elektroniczny może być traktowany, jako interfejs użytkownika. Formularz

Elektroniczny sprzedawca

nasze nawyki konsumpcyjne i przy kolejnej wizycie w sklepie zapyta, czy przypadkiem nie zapomnieliśmy o dodaniu do listy produktu, który średnio kupujemy np. co dwa tygodnie. Elektroniczny sprzedawca HP poinformuje nas także o promocjach na produkty, które najczęściej wybieramy. W Polsce system elektroniczych

Elektroniczny nos

Elektroniczny nos (e-nos) ? analogia biologicznego zmysłu powonienia; zespół detektorów chemicznych reagujących na różne rodzaje cząstek zawartych w otoczeniu lub różne ich cechy (jak np. obecność specyficznych wiązań chemicznych, kwasowość, zasadowość, zdolność do stabilizacji sąsiednich dipoli

Handel elektroniczny

wielu użytkowników.Wiele wad EDI usunął handel elektroniczny B2B wykorzystując internetowe aplikacje oparte na sieci. Na bazie języka XML (stosowanego łącznie z HTML) realizowano transakcje B2B. Internet początkowo wykorzystywany był tak jak system EDI – służył, jako kanał, który łączy przedsiębiorstwa, ale oferował

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.